Recenzija knjige: Rock strana bajke

Published on 15 July 2020 at 02:24

Autor: Marijana Dragičević
Izdavač: Slovensko slovo, 2020.

Kada mi se Marijana početkom godine javila mailom i predstavila svoju knjigu, bilo mi je jako drago što je prepoznala naš portal kao moguću podršku. Uvijek ćemo rado popratiti rad mladih i neafirmiranih pisaca na našem podneblju, kao što smo i podrška našim malim, ali velikim nakladnicima. Lijepo je kada možemo biti dio njihovog rasta. Još mi je draže bilo kada sam doznala da će uskoro biti i predstavljanje njezine "Bajke" u mom gradu, što je odmah značilo i upoznavanje autorice. Divota! Ali...

Svi znamo kako covid19 često svašta stopira, prolongira, otkaže pa ni s ovom situacijom nije bilo drugačije. Predstavljanje zakazano u travnju otkazano do daljnjega. Baš sam bila razočarana jer sam slutila da će to biti jedna dobra večer. I nisam se prevarila! Kada je stanje oko korone mrvu popustilo, uspjelo se održati predstavljanje knjige u Klubu mladih u Rijeci, 27.06.2020. u 19:00 sati. Ja sam bila spremna! Naoružana "pisalicom", bilježnicom, voljom, pozitivom, a naknadno i pivom. Di ćeš bolje!?

Klub mladih je prostor u kojem se (kako i sam naziv govori) mladi i ne tako mladi druže, ćakulaju, igraju društvene igre, piju, "gube vrijeme", čitaju, slušaju muziku i osjećaju se tamo kao doma. Takvu sam situaciju i ja dočekala. Žamor razgovora, uzbudljivi krikovi pobjedničke ekipe nad društenom igrom koju nisam uspjela identificirati, upaljen tv na Discovery kanalu, studoši koji govore svi u jedan glas pokušavajući doći do riječi i ostali pikado igrači i "šankisti".

Duboko sam se nadala da će se to sve skupa promijeniti jer slijedi razgovor zbog kojeg sam došla. Predstavljanje knjige koja ima toliko dobre muzike u sebi koja je bila kao stvorena za ovaj prostor i po meni odlična crta koja će potaknuti ljude na interes, ako baš i nisu "od knjige". Muzika se ugasila, ali je sve drugo na žalost, ostalo isto. Autorica i moderatorica su ćakulale, mogla bih reći, skoro pa same za sebe. Dobro ajde i mene. Istina, bio je tu i jedan moj frend kojeg je zainteresiralo ono što je večer nudila, ali koji je nakon petnaestak minuta odustao od ćuljenja ušiju i okrenuo se gledati TV.

Baš sam bila tužna. Razočarana u biti jer ovdje se stvarno imalo puno za ponuditi. Iako su cure razgovarale na mikrofone, ozvučenje nije bilo dovoljno dobro da bi ekipa koja se tamo našla osvijestila i zainteresirala za ono što se dešavalo u istoj prostoriji. Ovo predstavljanje, je rekla bih, prošlo nezapaženo. No, zato sam ja ovdje da potaknem barem na čitanje i kažem da "Rock strana bajke" ima puno za ponuditi i sugeriram da ju nabavite i proživite jako puno različitih emocija, s ekipom kojoj je Marijana nadahnula bezvremenski život.

Marijana Dragičević je po zanimanju arheologinja i povjesničarka koja radi kao kustos u bjelovarskom muzeju. Piše otkad je dobila prvo računalo, 2000. godine. Prvi roman napisala je o konju i djevojčici, a zvao se "Bijeli ljepotan". Nakon toga je napisala još nekoliko dječjih priča/romana, ali više ni sama ne zna gdje je to završilo. Na te ranije priče podsjećaju ju često brat i susjedi kojima je opisivala radnju i tjerala ih da čitaju.

"Rock stranu bajke" je napisala prije više od pet godina gdje joj je za prvu verziju trebalo tri mjeseca, dok su istraživanja i pripreme trajale duže. Svoj žar njeguje i danas jer kako smo doznali novi roman je u nastajanju, a ideja za treći je već tu. No ona ima i veliki žar za životom, stvaranjem, življenjem punim plućima, žar za ljubavlju prema suprugu i prijateljima i onu posebnu prema svom psu. Svoja je, duhovita, brza na jeziku, inteligentna, pametna i nema problema izreći svoje mišljenje bez obzira na ishod. Iskrena je pa gdje puklo da puklo! I to mi se sve skupa jako svidjelo.

No, kako to sve znam? Imala sam priliku poslije predstavljanja, u društvu svojih frendica otići na par piva i s autoricom. Ćakulale smo bez prestanka, a vrijeme je doslovno letilo - otpratile smo ju u hostel, na spavanje u tri ujutro. Mislim da to sve govori. Ugodno društvo je razlog neprospavane noći, ali vjerujem da nikome nije krivo. Hvala ti, draga Marijana, na tome i već sad me raduje iduće druženje!

Ova "Bajka" je smještena u grad Mildorf u kojem je prije više od dvadeset godina stasala jedna ultra popularna grunge bend grupa "Ianel". Tada je sve bilo savršeno. Svi su bili mladi, zdravi, sretni, zaljubljeni, materijalno zbrinuti, raširenih krila koja su ih samo čekala ponijeti po cijelom svijetu da sviraju i rade ono što vole. Bend od troje najboljih prijatelja ugašen je kada su se ugasila i dva života.

Ellak, treći od ekipe, je odlučio svoju tugu nakon gubitka najbitnijih osoba u životu i sam pobjeći od drugih, ali i od sebe. Od sebe se, znamo, ne možemo sakriti pa ga je put nakon dva desetljeća ipak vratio u rodni grad. Život se ovdje "kao" nastavio jer vrijeme ide i ne pita, ali svi nose svoje križeve. Adria, jedna od dviju kćeri bubnjara iz benda je cijeli život čekala da upozna Ellaka o kojem je slušala toliko priča da je osjećala da ga zna u dušu. Želja joj se ostvarila, ali ništa nije jednostavno kako se njoj čini. Ovo je ipak priča o ljubavi, strpljenju, prihvaćanju, beznađu, odustajanju, ali i uvelike o nadi koja tjera naprijed.

Roman "Rock strana bajke" sastoji se od 29 poglavlja koja su nazvana prema pjesmama rock žanra različitih izvođača. Sadržaj poglavlja zapravo je playlista od otprilike 60 pjesama koja pomaže pri shvaćanju radnje određenih dijelova romana koje je autorica u 90% već imala na umu u startu, gdje se za ostalih 10% morala potruditi kako bi kvalitetno popratio sadržaj. Radnja romana je suvremena, a tematika je ljubavno-erotska s bajkovitim detaljima koje upotpunjuje glazbeni dio naziva poglavlja.

Žanrovski autorica ga je nazvala garažnim romanom. Zašto? Zato jer ćete ovdje pronaći sve što život nosi plus još toliko! Što inače držimo u garaži? Sve! Tako da se pripremite na turbulentno emotivnu raznolikost. Na samom početku priče osjetila sam da će mi jako dobo doći i nešto alkoholno, čisto za popratiti sve "teško" i olakšati si često "nelijepe" događaje. Odmah u startu možete zaključiti da vam dosadno biti neće. Meni je to često veliki plus pošto me dosada zna ubiti u pojam.

Ovdje to nije slučaj pa sam uz ponekad vrlo jednostavne, a ponekad jezgrovite rečenice dobro upoznala ekipu i živjela s njima te vrlo živo proživljavala njihove situacije. Ljubavni dio romana je u biti okosnica. Ta ljubav postoji dvadeset godina i bilo bi čudno da nije čvrsta u svom postojanju pogotovo kada protagonistkinja ima nešto više od dvadeset godina (možda su brojke nevjerojatne, ali morat ćete pročitati knjigu da sami uvidite da je baš tako).

Kada smo mlađi sve doživljavamo puno jače i osobnije, tako da sam razumjela Adriju s te strane, kao i Ellaka skoro duplo starijeg od nje koji je "razumno" sve "neprilične" emocije kočio. "Iako bi psiholozi imali svašta za reći o njihovom odnosu i našli mnogo različitih psiholoških manifestacija od Elektrinog kompleksa, preko prekinutog djetinjstva i pokušaja njegovoga oživljavanja, Adria je sve stručne stvari o kojima je učila bacala pod tepih." Neću ići više u nikakve detalje o samom sadržaju jer želim da se i vi iznenadite sa svakom idućom stranicom kao što sam se i ja.

Duže mi je trebalo sve misli oko romana posložiti i "staviti na papir" jer sam i mrvu subjektivna nakon predstavljanja knjige. Autorica mi se osobno svidjela pa evo svjesno priznajem da je i roman odmah bio bolji. Tko prizna, pola mu se prašta, zar ne? A što ću i ja sam samo čovjek. Ne mogu reći da je sve u njemu super i savršeno i bez grešaka i rupa i sličnih nedostataka, ali u globalu meni se cijela ta ideja s glazbom, što prije nisam nigdje primjetila, baš dojmila. Glazba koja prati priču, priču s osebujnim likovima u interesantnim i raznolikim situacijama.

Možda je bilo previše svega u jednoj knjizi gdje bi netko ideje iskoristio za trilogiju. Ipak sve ima svoj početak, sredinu i kraj. Sve nam se posloži i sve nam bude jasno, a sad, hoće li nam se i to sve skupa svidjeti, vrlo je individualno kao i kod svakog drugog romana. Roman je drugačiji, poseban i s potencijalom pa bih vam preporučila da se sami uvjerite. Obavezno otiđite i na predstavljanje ako imate priliku jer je zabava zagarantirana. Osobnost autorice bez dlake na jeziku koja govori o svojem romanu, plus dobra muzika ni ne može biti nego odličan provod.

"Shvatljivo je da duboke rane ostavljaju ožiljke. Da nema dokaza, zaboravilo bi se na tugu, ali bol je sebična i ne može to dopustiti pa ostavlja ožiljke kao vječni dokaz."

"I divlja srca mogu biti slomljena."

"On je bio kao kutija koju otvoriš za rođendan i umjesto jednoga poklona unutra nađeš cijeli niz o kojima si maštao, ali nisi mislio da ćeš ih sve dobiti."