Recenzija knjige: Slučaj nestalog markiza (Enola Holmes #1)

Published on 10 September 2022 at 13:33

Autor: Nancy Springer
Izdavač: Naklada antìpōd 2022.
Prijevod: Petra Pugar

Ovo su prve rečenice romana „Žarko me zanima zašto me majka nazvala „Enola“, što, kad se pročita unatrag, znači sama. (eng. alone = sama (op. prev.). Mama je voljela šifre, ili ih još uvijek voli... Bilo kako bilo, gotovo svakog dana mojeg djetinjstva govorila mi je: „Enola, sve ćeš moći sama.“, koje su mi bile jako simpatične i nadala sam se da će se utisak nastaviti i dalje kroz knjigu. Nada je ovaj put urodila plodom! Knjiga je odlična!

Ne znajući da postoji knjiga, niti da će ista ići na hrvatski prijevod, prvo sam pogledala film koji je bio odabran za zabavu, laganu, simpatičnu, pozitivno vrckavu zabavu. Film Enola Holmes (2020) jednostavno je nazvan po glavnoj protagonistici priče, djevojčici koja je najmlađa sestra poznatoj braći, Sherlocku i Mycroftu Holmesu. Avanturističko-akcijski krimić savršen je za lijeno nedjeljno poslijepodne za onu malo mlađu populaciju, film koji će zaokupiti i odraslu ekipu, što će dovesti do lijepo provedenog zajedničkog obiteljskog vremena.

Film jako lijepo prati radnju romana u kojem Enola Holmes na svoj 14. rođendan otkrije da joj je majka nestala pa odluči krenuti na put u London da ju pronađe. Ništa ju ne može pripremiti na ono što će ju tamo dočekati jer čim stigne na planirano odredište nađe se umiješana u otmicu mladog markiza. Način na koji djevojčica razmišlja i gleda na razne situacije u kojima se zatekne potvrđuje da je sestra svoje braće, kojoj um funkcionira na vrlo logičan i maštovit način.

Stilski jednostavno pisano starinskim štihom i poštujući vrijeme u koje je „otac“ braće Holmes, Arthur Conan Doyle, smjestio njihove živote, zabavno je, elokventno i pristojno djelo koje će zaokupiti mlade umove.

Otvorit će im vrata kraja 19. stoljeća upoznajući vrckavu, lukavu i nadasve pametnu Enolu koja neće dozvoliti dosadu, već će vas tjerati da okrećete stranice kako biste što prije doznali sve ono što se i sama kroz roman propitkuje.

Spisateljica Nancy Springer je bila jako vrijedna i napisala već osam nastavaka koji na knjiškoj internet stranici Goodreads, svaki pojedinačno imaju vrlo visoke ocjene.

Čvrsto držim palčeve da će i Naklada antìpōd prepoznati kvalitetu serijala za mlade i nastaviti ih prevoditi sve redom, još i više znajući da nam u kratkom roku dolazi i nastavak ekranizacijom.

Enola Holmes 2 (2022) najavljen je za početak studenoga ove godine i nastavit će pratiti priču kojoj je lik utjelovila svima poznata mlada glumačka nada iz serije „Stranger things“ Millie Bobby Brown.

Uz bok joj stoji i stariji brat Sherlock kojeg je utjelovio Superman, tj. glumac Henry Cavill, a tu su nam još i Sam Claflin i Helena Bonham Carter. Odlična postava koja je samo bila točka na i.

Prepoznaje se duh priče one stare garde autora, kako u romanu, tako i na filmu i ugodno je za promjenu uživati u jednostavnosti, bez pretjeranih specijalnih efekata, cijeneći dobru priču. Za ljubitelje dobrog krimića, u čitanju će uživati generacije kojima je roman namijenjen, ali i onima koji vole dobru ideju bez obzira što ne spadaju u predviđene okvire. Nakon čitanja s ekranizacijom će biti zadovoljni i oni kojima je knjiga uvijek bolja od filma jer ovdje je sve odlično odrađeno i popraćeno.

Još će više uživati ako uspiju odvojiti ova dva različita oblika umjetnosti i uživati u svakom od njih, imajući na umu da je film viđenje samo jedne osobe (redatelja) i da je nemoguće svima ugoditi. Niti jedna knjiga nije pročitana na isti način, kako onda očekivati da film kojem je knjiga temelj bude svima dobar koliko i predložak na osnovi kojeg je nastao? Nikako!

Osobno s nestrpljenjem iščekujem novi ekranizirani nastavak, ali i prijevod, gdje ću kako sada stvari stoje, opet prije pogledati film pa onda čitati knjigu. Radije biram obrnuti redoslijed, ali neće smetati ni navedeni jer za prvi dio od mene imate velike preporuke, kako za knjigu tako i za film!