Recenzija knjige: Kućna pomoćnica (The Housemaid #1)

Published on 5 June 2024 at 13:21

Autor: Freida McFadden
Izdavač: Egmont d.o.o., 2023.
Prijevod: Dijana Štambak

I tako sam ja krenula s „Kućnom pomoćnicom“ ne znajući ništa o samoj radnji, a krivi su svi koji su mi o ovom romanu pričali u superlativima. Svi koji su čitali i pisali mi, čije sam poruke preporuka i u inbox dobivala... i eto me... Drago mi je što sam baš ovaj roman uzimala par dana u ruke kao društvo prije spavanja.

Družla sam se s Millie, djevojkom koja se zaposlila kao kućna pomoćnica u imućnoj obitelji Winchester, kako bi počela iznova i zakopala svoje tajne. Aha, njezine, da... Čitajući sam shvatila da će tu biti puno više tajni i pitala sam se čije će biti one koje će me više iznenaditi jer ovdje ništa nije kako se čini.

Nakon malo više od pola knjige, skoro pa leteći kroz stranice, našla sam se na dijelu koji nagoviještava drugi dio. Auuuu! Znala sam da će biti neki obrat! Znala sam! Čekala sam ga s gotovo pa nevjericom jer ovo gdje nas je do sada autorica vodila sve mi je više postajalo naivno, čak i pretjerano „ružičasto“, skoro pa nemoguće, bajkovito...

Nije mi se slagalo s dosadašnjom atmosferom i neugodnim osjećajem koji je građen do... potpuno druge naracije! :O Sve se mijenja i dolazim do zadnjih par stranica prvog dijela, koje su meni otišle u potpuno neočekivanom smjeru. Pretpostavljala sam da će negdje s nečim ili nekim biti kvaka i dok sam čitala, cijelo sam vrijeme s nestrpljenjem čekala doznati koja je. Sada naslućeno, ali do prije malo, ni na kraj pameti. Super osjećaj!

Iako, cijelo je vrijeme nešto „bilo krivo“, želudac mi se u nervozi lagano grčio, bila sam pod dojmom da ništa nije onako kako se na prvu ruku čini. Millie je sretna sa svojim novim poslom i čak skeptična koliko se sve čini odlično, ali kako i ona ima svoju prošlost, radoznala je i sluša svoje instinkte. Ponekad je to ono pravo, ti unutarnji osjećaji znaju biti ispravniji od bilo čega drugoga, ali ovdje nešto stvarno nije bilo kako treba, a ona ga nije mogla olako pustiti.

U jednu se ruku sramim što sam uopće zavirila u ormarić. A u drugu se bojim onoga što bih još mogla otkriti.

Znajući da ću uskoro doznati cijelu istinu o tajnama bila sam sve nestrpljivija. Nadala sam se da autorica neće zastraniti i otići u bilo kakva pretjerivanja ili nelogičnosti u usporedbi s ostatkom knjige. Iako, kada sam razmišljala kako li će uspjeti realno i kvalitetno sve završiti... Hm...

Zaustavila sam se i prestala filozofirati, prestala sa sobom zbrajati i oduzimati koliko je što moguće i pustila da me autorica odvede gdje je htjela i neka me zabavi kao i do ovog trenutka. Uvijek odlična odluka jer opet se pokazalo da sam dobro postupila. Subjektivno gledano, dopustila sam si uživati u priči koja drži vodu jako dugo, a onda se malo poamerikanizira, kao poneki filmovi koje pamtimo kao zabavne. Tako će nekako biti sa mnom i s „Kućnom pomoćnicom“.

Kada sam krenula s drugim dijelom romana shvatila sam u kojem će točno smjeru cijela priča teći, ili sam barem tako mislila. Svidjelo mi se što je autorica od mene uspjela izmamiti širenje očiju u nevjerici, svidjelo mi se koji je obrat odabrala. Stigavši i do trećeg dijela romana, koji iskreno nisam očekivala, opet sam se počela pribojavati kako će sve to skupa završiti. Kako će završetak biti dovoljno dobro izbalansiran i kvalitetno zaključiti ovu uzbudljivu ludnicu. Stvarno sam se osjećala kao da sam na jednom ludom roller coasteru sa svim mogućim uspinjanjima, padanjima, skretanjima koji me bez milosti okreću opet i opet...

Nestrpljivo listajući stranice počela sam prihvaćati istinu koja me sustiže, realno i normalno ovdje neće biti moguće, barem ne onakvo kakvo bih ja poželjela.

Nije ovo „Neobična Sally Diamond“, ovo je Millie koja nam je došla priuštiti napetu i uzbudljivu priču s nevjerojatnim krajem. Nevjerojatnim jer, ruku na srce, ne vjerujem da je itko od čitatelja takvo nešto mogao naslutiti.

Roman „Kućna pomoćnica“ od mene definitivno ima preporuku za odličnu zabavu. Pobudit će u vama dosta emocija, ljutnje najviše, bespomoćnosti, čak i dobru dozu bezizlaznosti koja budi gorčinu. Neće izostati ni osjećaji olakšanja, šoka i pokojeg kolutanja očima. No gledajući roman kao cjelinu, vjerujem da će nekima biti bez zamjerke, dok ja (kao i uvijek) cjepidlačim. Ne bih to bila ja da iskreno ne kažem svoje subjektivno viđenje, zar ne?

Priznajem da su možda prekobrojni prevrati na kraju ipak bili potrebni kako bi se sve zapetljano i otpetljano uspjelo posložiti. Mozgala sam oko romana i zaključila sam da se bilo što realnije u cijelu priču ne bi moglo kvalitetno uklopiti. Zato prihvaćam sve što se ponudilo i rado uzimam još s nastavkom koji je već preveden. Nakladnik nam savršenim tempom dozira Millie ovaj put s romanom pod nazivom „Tajna kućne pomoćnice“.

Autorica ima zanimljiv um i maštovite ideje u koje stavlja svoje likove gdje ne filozofira previše na nekim dubljim opisima ičega što bi galopirajući tempo u bilo kojem trenutku usporilo. Početak je lagani start, ali onda kada se sve zalaufa, ne staje do posljednje stranice.

Epilog mi je možda bio jedan od onih dijelova kod kojih sam zakolutala očima, ali vjerujem da je tu s razlogom. Pojašnjenje kolutanja bilo bi otkrivanje radnje, a ne želim vam uništiti svaki pokušaj doživljaja priče iskonski iskreno i bez predrasuda. Vjerujem da bi se na sastanku book cluba sve to jako lijepo seciralo i potkrijepilo s više strana, a možda onda i uništilo jednostavnost dobre napete priče.

I da, u nastavak uskoro ulijećem praznog uma spremnog za još jednu ludu i zabavnu vožnju koja će za osnovu, kao i ova, imati intrigantnu premisu na koju nitko ne može ostati ravnodušan. Onima manje zahtjevnima pružit će dobro izbalansiranu priču zanimljivog i neočekivanog, ali i željno iščekivanog kraja baš po mjeri. Preporučujem provjeriti u koju skupinu spadate.

Stoga u nastavku „Tajna kućne pomoćnice“ Millie već zna da je teško naći poslodavca kojeg neće zanimati njezina prošlost. Zahvaljuje se svojoj sretnoj zvijezdi kad joj milijarder ponudi posao – čišćenje zapanjujućeg penthausa s pogledom na cijeli New York i kuhanja obroka u prekrasnoj kuhinji. Samo treba obavljati što bolje može posao kućne pomoćnice. Još nije upoznala gospođu Garrick, čak je nije uspjela vidjeti izvan sobe za goste gdje kao da se cijelo vrijeme krije i naravno da joj instinkt lagano pali alarm...