Recenzija knjige: Zlatno jaje

Published on 25 May 2021 at 16:05

Autor: Tim Krabbé
Izdavač: Lector d.o.o., 2020.
Prijevod: Gioia-Ana Ulrich Knežević
Recenziju napisala
: Ivana

„Drugi put mu je trebao citat iz knjige koju nije odmah mogao pronaći, a znao je da je i ona ima. Dok je birao njezin broj, sjetio se gdje je njegov primjerak – no kasnije ju je ipak nazvao. I dok je ona odlomak čitala brzinom koja dopušta bilježenje, a on istodobno pratio tekst u svojoj knjizi, osjetio je jezovitu požudu. Nikada joj to nije rekao, bila je to najveća tajna koju je krio od nje.

„Zlatno jaje“ nevjerojatno je zarazna knjiga, srećom pa nije duga (stotinjak stranica) pa će vam dozvoliti da je pročitate doslovno u jednom sjedenju. Ne znam tko bi je mogao ostaviti, navuče vas ozbiljno.

Tema je vrlo jednostavna, trilerski postavljena, a bez puno okolišanja i uplitanja prošlosti ili tko zna kakvih tajnih pojava. Mladi par, Saskia i Rex putuju autom u Francusku. Na odmorištu, Saskia odlazi kupiti piće, ali se više nikad ne vrati Rexu. Nestaje bez traga. Rex očajnički u stranoj zemlji pokušava pronaći svoju ljubav, no čini se da nikoga nije pretjerano briga. I čini se da će proći poprilično vremena dok nešto ne uspije saznati.

Ta se naša slutnja ispostavlja točnom u sljedećem poglavlju u kojem nam treba neko vrijeme dok shvatimo gdje smo i s kim smo. Taman kad shvatimo, dolazi novo poglavlje gdje se opet mislimo, što taj Raymond ima ikakve veze i s kim. Sve dok i to ne shvatimo i ne povežemo, i dok se sve ne otpetlja u posljednja dva poglavlja, i nadamo se da smo razumjeli…

Moram sve u šiframa govoriti jer je prava šteta otkrivati i dati naslutiti išta od radnje koja je sama po sebi i više nego intrigantna, originalna, moram reći čak i podosta uznemirujuća. Pogotovo kad pogledate film, ili oba, kao i ja. Jer nešto vas neopisivo vuče da saznate kako su i drugi doživjeli i objasnili cijelu situaciju. No voljela bih ipak da nisam pogledala filmove jer su zločin i njegov počinitelj, tj. njegovi motivi, puno manje strašni i pojmljivi u knjizi nego u filmovima. A čak nisu ni dobri, ni nizozemska ni američka verzija, s tim da je ova potonja u potpunosti promijenila kraj.

Knjiga je također puno dojmljivija konceptualno, s izmjenom poglavlja prema kojima se slagalica slaže, u kojoj ste i vi aktivni sudionik, i stilski kvalitetno napisano. Inače je autor svestrani nizozemski pisac, novinar, scenarist, a ova je knjiga objavljena znakovite 1984.

Svakako, čeka vas nešto drugačije, uzbudljivo, zastrašujuće, nešto što ćete htjeti brzo zaboraviti ali nećete baš moći, nešto o čemu ćete htjeti ne razmišljati ali ćete morati. :)

Kad je bila mala, jednom je sanjala da je zarobljena u zlatnom jajetu koje je letjelo svemirom. Okruživao ju je mrak, nije bilo čak ni zvijezda, morala je zauvijek ostati u njemu i nije mogla umrijeti. Postojala je samo jedna nada. Još jedno zlatno jaje plutalo je svemirom, da su se sudarili, oboje bi bili uništeni, tada bi se sve završilo. Ali svemir je bio tako velik!