Recenzija knjige: Posljednja želja (Prvi dio sage o Vješcu)

Published on 8 August 2019 at 01:53

Autor: Andrzej Sapkowski
Izdavač: Egmont d.o.o., 2018.
Prijevod: Mladen Martić

Priča nastala „davne“ 1993. godine vodi nas u svijet Krvnika iz Blavikena, vješca iz Rivije, Riva – Geralta. Rođen kao običan dječak, nije upoznao svoje prave roditelje jer je odaslan u Kaer Morhen, mjesto u kojem su se stvarali vješci. On je sada ono što su od njega napravili i to iskorištava na najbolji način. Lovac je na razna čudovišta i spodobe koje teroriziraju svijet.

Vampiri, štrige, šugavi bobolaci, baziliski, đavoli, elementali, vile, vodjanoji i slični, su oni s kojima dolazi u bliski susret. Za takve zadatke je potreban profesionalac, mutant kojemu čarobni napitci pomažu u brzom oporavku tijela i nadljudskoj snazi, a srebrni mač na leđima za sve ostalo. Geralta upoznajemo u raznoraznim situacijama, na njegovim proputovanjima, načinu na koji se odnosi prema svemu oko sebe i u tome uživamo u svakoj ispričanoj priči iz zbirke.

Zbirka priča odličan je predložak za seriju koja je trenutno u nastajanju - „The Witcher“. Svaki dio počinje na nekom drugom mjestu s nekim drugim problemom, bez dodatnih poveznica između istih, osim glavnog lika. Ta vrsta pripovijedanja mi uvijek stvara nesklad između upoznavanja likova i emocije koju čitanje stvara.

Gubila mi se emotivna nit s vrlo odsječenim završetcima priča i početkom idućih te na taj način stvarala hladnu atmosferu. Stil podsjeća na stare prikupljene priče junaka za kojeg su znali naši stari koje su s koljena na koljeno prepričavali svojim buućim naraštajima. Arhaične rečenice daju dozu vjerodostojnosti. Simpatična mi je i ideja gdje u nekim pričama prepoznamo dobro nam znane bajke ispričane na drugačiji, suroviji način.

Čarobno, odvažno, hrabro, duhovito, puno akcije; knjiga koju preporučujem pročitati, pogotovo ljubiteljima fantasy žanra. Drugi dio hvatam u ruke čim mi se za to pruži prilika jer priča ide dalje, a ja želim biti ukorak s njom.

Video igrice na konzolama i računalima žare i pale već dugi niz godina što je dokaz vješčeve moći. Gamerima diljem svijeta uskoro će se pridružiti i ljubitelji dobrih serija jer izlazi uskoro i ekranizacija. Glavnog lika – vješca Geralta, glumi svima dobro poznati Superman - Henry Cavill. Serija „The Witcher“ će u prvoj sezoni imati osam epizoda, a njezin izlazak na Netflixu planiran je ove godine. Svi ćemo moći podrobnije upoznati posebnog bjelokosog mutanta, snažnu i misterioznu, hrabru osobu koja sa svojom dozom humora i domišljatosti obećaje dobru zabavu. Baš se veselim!