Recenzija knjige: Vrijeme prezira (Četvrti dio sage o Vješcu)

Published on 25 November 2019 at 02:36

Autor: Andrzej Sapkowski
Izdavač: Egmont d.o.o., 2019.
Prijevod: Mladen Martić

Vrijeme prezira, četvrti je dio sage o Vješcu, ali drugi roman koji se skladno nastavlja na prethodni. Već dobro poznatoj ekipi: Maslačku, Yennefer, Ciri i Geraltu u svijetu u kojem vladaju raznorazni čarobnjaci i ljudska kraljevstva preživljavanje postaje sve teže. U sklad koji je vladao godinama dolazi razdor i nagovještaj rata.

Rat najvećih mogućih razmjera iznjedrit će mnogobrojne žrtve u svim redovima, ali i takozvane Štakore. „Elita“ raspuštenih vojnika, seljaci koji su ostali bez kuća i obitelji, zlostavljane djevojke, zastranjeni mladići u kojima je ostao samo prijezir, rat će im biti prilika za iskaliti mržnju prema svima. Ubijanje, krađa, nasilje, uništavanje svega pred sobom s pokušajem da se dobije rat, garantira akciju kroz cijelu knjigu.

Upoznavanje Geraltovog svijeta je u ovom romanu podignuto na višu razinu. Kraljevi, Čarobnjačka vijeća, Vrhovništva, špijuni, iscjeljitelji i ini likovi stvaraju laganu pomutnju u praćenju cjelokupne radnje. Toliko novih likova, koji su onda još i dupli špijuni, na momente su mi bili potpuna nepoznanica i nisam uspjela povezati tko je na čijoj strani.

Moje nesnalaženje tijekom pripovijedanja oko pripremanja izdajništva, rata i strategije u borbi uspjelo je postići da pogubim konce na trenutak i ostavilo me zbunjenom. Moram priznati da to ipak nije igralo ulogu za pratiti cjelokupnu radnju i uživati u svim dogodovštinama koje nam je pisac pripremio.

Glavni likovi stavljeni su na razne kušnje pa je tako i Geralt imao svoje nespecifične odluke: „Svatko drugi bi se bez oklijevanja okrenuo i brzim korakom otišao svojim putem, pretvarajući se da nije ništa čuo. I tada bi se povijest svijeta možda odvila drugačije. Ali vještac je bio pristojan i naviknut postupati prema naivnim, nerealnim principima.“ Ostati indiferentan prema događajima koji ga se ne tiču bio je njegov hladni, vještački životni moto. Iako lišen osjećaja, ipak bira uplesti se u nešto više od njega samog kako bi oni prema kojima gaji osjećaje uspio održati na životu.

Maštoviti i detaljni opisi borbe jedan na jedan, zasjede, borbe velikog broja likova, mogu se lako zamisliti iz stranice u stranicu i nagovijestiti ono što nas očekuje 20. prosinca ove godine. Serija o Vješcu za sada ima potvrđenu ne samo prvu već i drugu sezonu što garantira odličnu zabavu svima onima koji ne mogu dočekati ući u jedan drugi, magični svijet. Ja sam jedna od njih!

Vjeruj mi, malena, pokaješ se isključivo zbog neaktivnosti, neodlučnosti, kolebanja. Zbog djela i odluka, iako ponekad donesu tugu i žaljenje, ne kaješ se.