Recenzija knjige: Mi koji smo preživjeli

Published on 10 March 2021 at 12:22

Autor: Georgia Hunter
Izdavač: Stilus knjiga d.o.o., 2020.
Prijevod: Lidija Toman

Roman utemeljen na nevjerojatnoj i istinitoj priči koja seže od prijeratnih godina u kojima obitelj Kurc živi uobičajeni život unatoč sve težim prilikama s kojima se kao Židovi suočavaju, sve do sumornih sibirskih gulaga gdje prati članove njihove obitelji kao izbjeglice, zatočenike i borce. Autorica Georgia Hunter otkrila je da potječe iz obitelji koja je preživjela holokaust. Roman „Mi koji smo preživjeli“ nastao je iz autoričine želje da ispriča nevjerojatnu priču svoje obitelji za koju je napravila opsežno istraživanje kako bi prikazala sve što točnije i što autentičnije. Fascinantna priča!

Odmah ću reći: ovu knjigu biste trebali pročitati kao podršku svakom događaju kojeg je obitelj Kurc proživjela. Razmišljala sam nakon što sam odložila pročitanu knjigu i riječ „nevjerojatno“ kao opis sadržaja romana mi je i dalje preslaba, preobična, preopćenita za izreći ono što se skriva između korica. Možda da još dodam da je priča: zapanjujuća, fascinantna, izuzetna, senzacionalna i definitivno vrijedna divljenja!? Hm, sada kao da sam zadovoljnija. Ostavila me je u nevjerici i čuđenju jer sve ispričano bih okrarakterizirala i kao nevjerojatno.

Da ovdje govorimo o povijesnoj fikciji, rekla bih da je pretjerano! Čak bih se usudila reći i nemoguće. I što onda reći o knjizi? Što? A da iole zvuči prikladno u ovakvoj situaciji? Evo, ne znam. Ono što znam jest da sam još uvijek pod dojmom i da se s ovakvom pričom uvijek podsjetim kako sam nevjerojatno sretna što živim u dobu u kojem jesmo. One grozote što čovjek čovjeku može napraviti su toliko strašne da su mi jedino pune oči suza olakšavale čitanje jer nisam dovoljno dobro vidjela redove teksta...

Divim se cijeloj ekipi spomenutoj u knjizi, skidam im kapu i čestitam na svakom uspjehu kojeg su na svojem putu savladali. Čitajući sam često bila ljuta, zgrožena, nervozna, tuuužna, ali i gnjevna i isfrustrirana! Nikad ne znaš na koji ćeš način reagirati u nekoj situaciji no ova rečenica je za ovu priču u raznim trenutcima odličan opis osjećaja i samog čitatelja: „Umrtvljenost je zamijenila mržnja koja je plamtjela u njoj tako snažno da se pitala hoće li joj organi izgorjeti.“

Hvala autorici što se potrudila napisati što detaljnije i što točnije priču svoje obitelji. Koliko god teška bila ja sam uživala u druženju sa svima, zdušno „navijala“ kako bi svaki od članova obitelji uspio svoju nesalomljivu volju s ponosom živjeti do svojih prirodnih zadnjih dana. Priče oko holokausta su svaka za sebe nevjerojatne i neopisive, šokantne, ali i često pune nade, ljubavi, snage, volje, ustrajnosti, povezanosti, ljudskosti i vjere. Svaka takva priča je po jedan spomenik onima o kojima govori. Odajmo im počast čitajući njihove životne priče!

„Svaka veza počiva na iskrenosti. Iskrenost je temelj, jer biti zaljubljen znači da možeš podijeliti s tom osobom sve – i svoje snove, i svoje mane, i svoje najdublje strahove. Bez toga veza propada.“