Recenzija knjige: Moja ljubavna priča

Published on 10 October 2019 at 14:41

Autor: Tina Turner
Izdavač: Iris Illyrica, 2019.
Prijevod: Martina Baričević

Kraljica rock and rolla osobno progovara o svom životu u autobiografiji u kojoj se prisjeća cijelog svog života: od najmlađih dana, svojih glazbenih početaka, obitelji i majčinstva, putovanja. Prisjeća se zlostavljanja od strane svoga supruga s kojim je provela 14 godina u braku i na glazbenoj sceni, ali i odlasku od takve vrste života i nastavljanju svoje glazbene solo karijere. Što ju je sve tokom šezdesetogodišnje karijere snašlo, što ju je činilo sretnom i kada je pronašla svoju ljubav, otkrijte između ovih korica. Priuštite si životno glazbeno putovanje koje nadahnjuje od prve stranice.

Za nešto više od mjesec dana (25.11.2019.), Anna Mae Bullock napunit će osamdeset godina. Djevojčica koja je odrastala u gradiću Nutbush u Tennesseeju uz svoju stariju sestru Alline nije ni slutila svoju budućnost. Napuštena od majke i oca sa svojih trinaest godina, ostaje kod bake Roxanne.

Živjela je i u jednoj bjelačkoj obitelji gdje je čuvala djecu, ali i učila o ponašanju i ljubavi. Sa šesnaest godina prihvatila ju je i druga baka Georgie do svoje smrti, te se tada vratila majci u St. Louise. Svoje mlade dane si je uvijek oplemenjivala glazbom i pjesmom:  „Pjevanje je meni bilo i oblik izražavanja i izvor utjehe.“ Preko sestre upoznaje Ikea Turnera. Započinju zajedničku glazbenu karijeru, a ona svoj novi život kao Tina Turner.

Život joj je darovao puno lijepih stvari - dva sina, prvog sa srednjoškolskom simpatijom kojeg više nije viđala, a drugog s Ikeom. Nizala je gostovanja, nastupe i putovanja, voljeći glazbu i pjevanje svakom svojom česticom. Karijera je blistala, ali njezin život u braku s nasilnim, neobrazovanim i nesigurnim suprugom je bivao sve gori i gori. Život joj daje i ružne stvari, s kojima se ona uspješno hvata u koštac i time duhovno raste. Solo karijeru je nastavila uz raznorazne poteškoće, ali dokazala je Ikeu i svima oko sebe da je ona ta koju su ljudi voljeli.

Pjesme koje je pjevala bile su samo njezine i uvijek je pjevala ono s čime je rezonirala. Imala ih je toliko da je pronašla put do svih koji vole glazbu i tako osigurala mjesto kraljice rock and rolla. Uvijek je davala sve od sebe bez obzira gdje nastupa: „Nije mi bilo važno je li došlo samo pet ljudi ili petsto, uvijek sam smatrala da publika ima pravo na jednako dobar spektakl i da im dugujem svoje najbolje izdanje.

Život ju nije mazio, ali ona je u svakom danu pronalazila pozitivne stvari. Budizam je bio smjernica za njezino snalaženje u životu kojeg je „dobila“. Osim što je pjevala, pisala je pjesme, plesala, glumila, i sve joj je to osiguralo 12 Grammyja, uloge u filmu, rekordnih 200 milijuna prodanih albuma i ljubav publike. Uživala je u umjetničkoj slobodi i komercijalnom uspjehu, bila sretna što njezin život inspirativno utječe na ljude koje dodiruje svojim životom.

Lijepo mi je bilo čitati njezina viđenja prošlosti i način na koji si ih je sada objašnjavala i prihvaćala. Sve nabrojano je već poznato iz časopisa, tv emisija, a i snimljen je biografski film „What's Love Got to Do with It“  1993. godine. Što se dešavalo u drugoj polovici njezina života, koliko je i dalje morala biti jaka i pozitivna, pročitajte i uz taktove njezinih pjesama uživajte u putovanju.

Svatko u sebi ima pjesmu.

„Moguće je otrov pretvoriti u lijek. Sad mogu razumjeti zašto je moja karma bila upravo takva kakva je bila. Dobro je proizašlo iz onog ružnog. Sreća je proizašla iz boli. I nikad nisam bila tako potpuno sretna kao što sam danas.