Recenzija knjige: Promatrači u zrcalu

Published on 6 February 2020 at 02:24

Autor: Josipa Pavičić Berardini
Izdavač: Koncept izdavaštvo j.d.o.o., 2019.

Josipa Pavičić Berardini podučava tehniku za samorazvoj, voditeljica je radionica i predavanja te autorica četiriju izdanih knjiga. U svojem najpoznatijem djelu "Šest milimetara" (2017.) ogoljela je dušu i vrlo iskreno progovorila o osobnoj borbi s teškom bolešću. Velika prekretnica, kako i sama kaže, "dar" od šest milimetara vratio ju je sebi. Iskonsko biće koje je u nama moramo njegovati jer nam donosi sve potrebne odgovore.

Promatrači u zrcalu su tu kako bi nam pokazali da imamo snage i hrabrosti biti ono što jesmo, a ujedno biti i sretni. Ništa nije jednostavno, ali vježbom i voljom čovjek može sve što poželi. Ovdje ćemo pronaći i vježbe i afirmacije i primjere iz života, kao i vizualizacije te promišljanja autorice s nadom da će njezina iskustva pomoći onima koji traže smjernice.

Skloni smo donositi mišljenja o svom okruženju na vrlo površan način. Prije nego o nečemu donesemo sud, valjalo bi svojim očima i ušima potvrditi ono o čemu se govori. Baš iz tog razloga, ljudi s estrade su nam najčešće nepoznanica, ali mediji nam stvore neku sliku o svakom pojedincu. Na predstavljanju knjige Promatrači u zrcalu, Josipa Pavičić Berardini nam je pokazala tko je. Divno je bilo slušati što nam ima za reći jedna staložena, zadovoljna, sretna i divna duša koja je upoznala sebe. Svoje utiske s putovanja i sve što je naučila i kako je to postigla želi podijeliti s drugima. Nesebično i s puno ljubavi.

Takvim načinom je odlučila u svojoj novoj knjizi opisati naputke koje smatra velikom pomoći kod održavanja stabilnog života u svim njegovim segmentima. Stilski vrlo jasno, kratko i jednostavno podsjeća na dijelove privatnog dnevnika ili rokovnika. "Natuknice" koje nas drže iznad vode, podsjećaju na ljepotu života bez obzira na njegove "loše" strane.

"Jednom kada ti u ruke daju žućkast bolnički karton, shvatit ćeš da je svaki trenutak u kojem si se živcirala zbog ovoga ili onoga, bio čisto bacanje vremena koje nikada nećeš vratiti. Shvatit ćeš koliko si toga gledala a uopće nisi vidjela... shvatit ćeš da imaš samo sebe i vrijeme..."

Jedan od najbitnih pozitivnih smjerova kod promjene je zavoljeti sebe. Biti sa sobom u miru, učiti iz svoje nutrine, raditi na prihvaćanju i izvući najbolje od date nam situacije. Voljeti sebe pa onda kvalitetno voljeti i druge. "Ne znamo biti sami sa sobom. A ironija je baš u tome da smo samo, tek kada naučimo biti dobro sami sa sobom, spremni za odnos." Kako i sama spisateljica kaže, život nas uvijek voli. Na nama je da ga priglimo i otvorimo se bez obzira na posljedice. To je jedini način!

"Pokušavati ranjivost duše braniti oklopom ima svoju nesreću jer oklop štiti od ranjavanja, ali istodobno štiti i od ljubavi."

Idite na predstavljanje knjiga, čitajte o tuđim prevladanim situacijama. Činjenica je da ne možemo sve naučiti na svojoj koži, a i pametnije je kada učimo na tuđim greškama. Upoznajte nove ljude, slušajte što imaju za reći, ali onako iskreno otvorenim umom. Nikad ne znamo kada će nam netko ući u život i bez nekog "pametnog" razloga promijeniti nam ga iz temelja. Nitko nije rekao da je jednostavno, ali sigurna sam da je ljepše i ugodnije živjeti život i u njemu zapažati pozitivne stvari u svakoj situaciji. Život bez nedaća, bez uspona i padova ne postoji. Prihvatimo ga takvoga i svaki će nam dan biti lakši.