Recenzija knjige: Šest milimetara - Ispovijest o boli i pobjedi

Published on 24 January 2020 at 02:24

Autor: Josipa Pavičić Berardini
Izdavač: Beletra j.d.o.o., 2017.

Uskoro me čeka predstavljanje nove knjige Josipe Pavičić Berardini - Promatrači u zrcalu pa sam se odlučila prisjetiti njezine prošle knjige. Imala sam priliku prisustvovati predivnom, ležernom i vrlo emotivnom predstavljanju u Zagrebu koje mi i nakon tri godine živi svježe u sjećanju. Posjetila je Josipa tada i Rijeku i predstavila sebe i svojih Šest milimetara u gradskoj knjižnici. Ogolila se na papiru, ali i pred svima nama. Divna atmosfera, priča i druženje gdje su svi otišli sa suzom u oku, ali puna srca i pozitivne energije.

Između ovih lijepih šarenih korica nalazi se iskrena ispovijest žene koja s 35 godina dobija dijagnozu raka dojke. Josipa Pavičić Berardini otvoreno progovara o strahovima, tjeskobama, odlukama koje je morala donijeti, tuzi, ali i ljubavi prema životu. Knjigu je podijelila na 6 razina u kojima obuhvaća ono što smatra da će pomoći nekome tko se našao u istoj situaciji kao i ona. Knjiga će olakšati razumijevanje i onima koji se susreću s dijagnozom preko svojih bližnjih. Čitajte i razmislite o svom životu!

Nisam još ništa čitala od spisateljice, a znam biti nekako skeptična kada naše poznate ličnosti izdaju knjigu. No, jako mi je drago što me ovdje Josipa ugodno iznenadila i razbila predrasudu! Teška tema, prožeta jako lijepo opisanim emocijama kroz cijelu knjigu. Tema koju bih preporučila čitati onim ženama koje prolaze kroz sličan put, onim ženama koje su prošle sličan put ili osobama koje se osjećaju izgubljeno i traže nešto u svom životu, a ne znaju točno što.

Knjiga je i za sve one koji u svojoj okolini imaju nekoga tko se bori s nekim zdravstvenim problemom, jer ovdje će dobiti dobro opisane unutarnje tjeskobe osobe s dijagnozom pa će ih lakše razumijeti i biti podrška. Nekada će se činiti da su rečenice ili stavovi floskule, ali to ovdje stvarno nije slučaj. Tekst je poslužio kao predložak za adaptaciju u monodramu, čiju režiju potpisuje Ksenija Zec, a glavnu ulogu igra Daria Lorenci.

Ako se bilo što iz knjige nauči i primijeni, to će biti pobjeda i svrha ove ogoljene duše na stranicama. Kako i Josipa kaže: "Ako mogu ja, možete i vi!" To je TO!

Pošto sam bila na predstavljanju knjige mogu osobno potvrditi da je izmamila suzu od svih prisutnih. No to nisu bile suze sažalijevanja i žaljenja, već istine koju je putem naučila i podijelila s čitateljima. Podsjetila nas je na ono što je u životu važno, a što često uzimamo zdravo za gotovo.

Kada osoba iz medija želi svojim (sada) darom od šest milimetara pomoći društvu da osvjesti sve veći problem oboljevanja od raka, odjek je puno jači. Hvala ti Josipa na tome! Divno je i to što se dio prihoda od kupnje knjige daje za aparat za intraoperativno zračenje! Od mene, za ovu životnu priču ide velika preporuka!