Recenzija knjige: Priče o neustrašivim hrvatskim ženama

Published on 29 November 2019 at 14:29

Autor: Tatjana Barat
Izdavač: Iris Illyrica, 2019.

Priče o neustrašivim hrvatskim ženama zbirka je 50 književnih portreta žena svih zanimanja koje su obilježile hrvatsko društvo. Žene koje su ostavile trag kako u Hrvatskoj tako i u svijetu u doba kada za njih to nije bilo poticajno. Knjiga će djeci, ali i odraslima pomoći upoznati pionirke u njihovom području djelovanja i dokazati da se upornost i vjerovanje u sebe isplati.

Čitajući Priče za laku noć za mlade buntovnice uživala sam prvenstveno u ideji. Kada se ideja pokazala kao odlična, popratile su ju divne jednostavne rečenice i prekrasne ilustracije svake žene koja se u njima spomenula. U dva dijela Priča upoznali smo sto žena iz cijelog svijeta i naučili puno. Ono što je meni nedostajalo je bilo više hrvatskih imena. Sigurna sam bila da smo i u tom dijelu dobro potkovani i da će se naše žene pokazati kao inspiracija zbog onoga što su bile i iza čega su stajale.

Nisam pogriješila! Osim što imamo divnih žena, imamo i ideja i volje i želje da se to otisne na prekrasne ljubičaste stranice i s ponosom pokaže da pariramo svijetu i u segmentu neustraživih žena. Pedeset individua, pedeset entuzijastica u svim djelovima suvremenog života: književnica, pilotkinja, novinarka, profesorica, balerina, dirigentica, botaničarka, oceanografkinja, kemičarka, samo su natruha onoga što nas u knjizi čeka. Stranice krase i ilustracije svake navedene neustrašive žene što naglašava njihovu osobnost, dok ih tekst na jednostavan način opisuje.

Knjiga je namijenjena djeci koja imaju oko deset godina, no mišljenja sam da će se svidjeti i puno starijim naraštajima. Gledajući sebe, ugodno sam se iznenadila sa svime što knjiga pruža, educirala me s djelima raznih hrvatskih žena, naučila sam svašta i još sam više ponosna na sve njih i odakle potječu. Na kraju svakog pojedinačnog upoznavanja spisateljica je pripremila po tri pitanja o tekstu kako bi se o njemu razgovaralo i još više naučilo, ali i dalo svoje mišljenje. Hvale vrijedno za diskusiju među djecom i djecom s roditeljima ili učiteljima.

Imala sam priliku prisustvovati predstavljanju slikovnice na Interliber sajmu u Zagrebu i to mi je bila potvrda da je ovo jedna buduća uspješnica. Duše koje su ju osmislile i potrudile se da bude ono što jest, temelj je uspjeha. Kada se nešto radi iz srca i ljubavi prema svojim korijenima, prema podučavanju i želji da svatko vjeruje i voli sebe samo je nebo granica. Znala sam da će jedan primjerak biti poklon za pod bor mojim nećakinjama, a na licu mjesta sam odlučila da će jedan primjerak krasiti i moju policu.

Ponosna sam na ono što knjiga predstavlja i zaslužuje svoje mjesto u mom domu. Slatka popratna ideja uz slikovnicu je i ova šalica na fotografiji s natpisom „I ja sam neustrašiva“. Jutarnji ili popodnevni ritual uz najdražu kavu ili čaj u takvoj šalici bit će samo još jedan plus u pozitivi koju svi nosimo u sebi. Meni sam pogled na nju mami osmijeh na lice. Knjiga i šalica su super ideja za darove koje planirate kupiti za nadolazeće blagdane. Edukativno, jednostavno, lijepo i iz pera hrvatskih žena sve je skupa ukomponirano u jedan savršen dar.

Budite i vi neustrašivi, čitajte ovu lijepu i nadahnjujuću knjigu svojim djevojčicama, ali i dječacima. Čitajte ju sami sebi i podsjetite se da ste neustrašivi i vrijedni i da ste jaki za svaki idući dan koji vam život nosi.