Recenzija knjige: Mala Kme osvaja svijet - Majčinstvo bez filtera

Published on 28 February 2020 at 16:19

Autor: Martina Frka Milotić
Izdavač: Naklada Fragment d.o.o., 2019.

Prisustvovala sam jednoj lijepoj riječkoj Ladies night večeri u Tresorinu, gdje smo se svi prisutni osjećali kao zvijezde – paženi i maženi. Sve zasluge za to idu domaćici! Hvala puno Ivi što me uspjela smjestiti iako je cijeli događaj bio rasprodan. Dobila sam mjesto za najboljim stolom bez obzira što sam bila padobranac. Tu moram zahvaliti Petri i Stanislavi što su me prihvatile kao svoju, a inače su najbolje prijateljice mame od Male Kme. Pa da postoje slučajnosti?

Extravagant emisija, koja se inače emitira na Kanalu Ri u jednoj je večeri spojila prijateljstvo, finu klopu i cugu, muziku, poklončiće i predstavljanje knjige. Drugi put sam bila na jednoj takvoj večeri i moram navesti da se Tresorin pokazao kao odličan izbor za sve navedeno. Sushi rolice u vege i ribljoj kombinaciji koje su divno sljubili s Bottega vinima i desertima koji dolaze iz neke druge galaksije. Simfonija je za nepce!

Muzika uživo, u pozadini da razbije žamor razgovora nagnala je neke i na pjevanje i na ples. Svatko je s večere, za sjećanje, ponio sa sobom mirišljavu svjećicu napravljenu isključivo za ovaj događaj od strane Kayra by: Eni Šlosar. Sve skupa, jedan lijep paket koji neću zaboraviti. Tresorin se pokazao kao odličan izbor za lijepa druženja, a ja se veselim idućem odlasku!

Riječka poznata mama Martina Frka Milotić predstavila je svoj ukoričeni uradak po drugi puta u svom gradu. Knjiga je svjetlo dana ugledala prije cca dva mjeseca, a već nestaje i udomaćuje se u tuđim domovima i lagano osvaja svijet. Naklada Fragment će uskoro imati posla oko izdavanja druge naklade, jer Martina, kako vidimo, nije jedna obična mama!

Baš iz tog razloga mi je žao što se samom predstavljanju nije pridalo ipak malo više pažnje. Pročitala sam ukoričen zbir životnih crtica mame sedmogodišnje djevojčice i dvogodišnjeg dječaka i mišljenja sam da je niti deset minuta bilo prekratko za predstaviti zadnje dvije godine pisanja.

Ono što je pisano na blogu i dijeljeno na društvenim mrežama trenutno prati više od 9500 ljudi. Zavidim onima koji su sve pratili kronološki pa su im svi događaji bili u vremenskom nizu. Za razliku od knjige koja je odjeljena po određenim temama gdje me je preskakanje iz prošlosti u sadašnjost i nazad, malo zbunjivalo.

Dolazimo do zaključka da se o temi majčinstva želi i mora pričati bez rukavica. Otvoreno, zaflekano, nesavršeno u svojoj savršenosti i ljubavi koju spisateljica živi. Lijepo je vidjeti nasmijanu, ležernu i samosvojnu ženu, koja zna što želi i daje sve od sebe da to i dobije. Žao mi je što nije podijelila i neke svoje „cake“ oko toga kako joj sve skupa uspjeva, dok je ona još uvijek „normalna“.

Čitajući knjigu u raznim opisanim situacijama prepoznala sam puno svojih prijateljica koje su mame i pokušavaju preko svojih mogućnosti biti super u svakom pogledu. Razgovorom o dnevnim situacijama dođemo do toga da nitko nije savršen i da to ne postoji, ali kada o tome govori netko tko stoji iza napisanog puno je efikasnije. Mislim da će ova mala knjiga biti poklanjana s moje strane baš tim mojim divnim ženama koje me okružuju, a daju i (pre)više od sebe. Možda si uspiju pomoći i uživati u ljubavi koju djeca i muž pružaju mrvicu više spuštajući ljestvicu „moranja“ na dnevnoj bazi.

Svim ženama, bez obzira na majčinstvo, dobro će doći Martinini tekstovi. Prisjetit će ih što je bitno, a što nije; da je smijeh lijek, da ne smiju zaboraviti sebe dok pokušavaju odigrati savršene uloge svega što u životu jesu. Što je partnerstvo, a što nije; kada si samo sebičan, a kada nešto radiš iz ljubavi prema samoj sebi kako bi opstao što normalniji mogući. O životu općenito, o ljubavi, sreći, zahvalnosti, trudu, na simpatičan duhovit način gdje psovke nisu nepoznanica. My kind of woman!

Ženske dužnosti – Vodila sam danas žustru raspravu o ženskim dužnostima. Ono drugo stajalište čvrsto je stajalo pri tome da je ženska dužnost održavati kuću, djecu i svoga muža čistim, urednim, zdravim i sitim. Moja je da muškarac i žena imaju dužnost skupa brinuti o djeci, jedan o drugome i o svome domu.