Recenzija knjige: Anatomija jednog skandala

Published on 23 June 2023 at 00:38

Autor: Sarah Vaughan
Izdavač: Mozaik knjiga d.o.o., 2020.
Prijevod: Aleksandra Barlović

U odvjetništvu je najvažnije biti uvjerljiviji od protivnika.

Sarah Vaughan engleska je novinarka i spisateljica, a taj je spoj posebice bio dobar za ovo djelo. Iako ima već nekolicinu uspješnih romana, Anatomija jednog skandala postigla je veliki uspjeh i roman je to koji je preveden na više od dvadeset jezika. Nedavno je i ekranizirana u obliku mini-serije s odličnom glumačkom postavom na Netflixu.

Dijelom je ovo psihološki, a dijelom politički triler, dijelom drama u sudnici, a dijelom i obiteljska drama. U središtu priče je skandal koji je pogodio elitu, samo srce Westminstera. James Whitehouse mladi je ministar i čovjek najbliži premijeru Tomu Southernu, a jednog dana biva uhićen i optužen za silovanje.

Kao mlad čovjek koji dobije u svoje ruke moć i vlast, neoprezno će se naći u škakljivoj situaciji kad se sazna da se upustio u ljubavnu vezu (točnije preljub) sa svojom asistenticom. Sve se uzburkalo, a najviše je pogođena Jamesova supruga Sophie koja ne vjeruje optužbama. No ipak, sada je sve u rukama Kate, mlade i vješte tužiteljice koja se uvijek energično bori za pravdu.

Kate je ovaj slučaj došao kao naručen. Taman je izgubila slučaj gdje je silovatelj prošao nekažnjeno. Takvi raspleti situacija nisu nažalost rijetki, dapače, čest je slučaj da je za slobodu potreban samo dobar odvjetnik i odlična financijska potkovanost. Sve nam govori da bi i ovaj slučaj koji je prodrmao britansku vladu mogao tako završiti, no Kate će se boriti svime što ima. Sasvim drugu dimenziju knjiga dobiva kad saznamo da je i Kate poznavala obojicu, Jamesa i Toma, u studentskim danima, i da postoji tajna…

Autorica vješto plete priču između današnjeg vremena i davno zakopane tajne iz sveučilišnih dana koju James i Tom čuvaju životom. Dodatnu napetost stvaraju i promjene u perspektivi između Sophie, Jamesa i Kate, potpuno različitih likova, pa sve do kraja ne znamo u čiju priču vjerovati i što će se zbilja otkriti. Iako radnja ide dinamično i okretno, napeta je i moguće je zamisliti da se ovako nešto doista događa u bližoj ili daljoj okolini, sama priča kao priča nije mi zračila nikakvom novinom i sočnošću.

Sličnih je prevrata i sudbina (i povrataka) likova bilo i prije. Iako je stilski jako dobra za razliku od žanrovskih kolega, iako se dotiče važnih tema poput političkih (i ljudskih) uznemiravanja, nepravednog isticanja muškog spola i njihovih privilegija, moći koju nosi bogatstvo i ime, ovo ipak ostaje jedna prosječna priča, mada bi ekranizacija vjerujem mogla biti dobra.