Recenzija knjige: Dječak zvan Božić (Christmas #1)

Published on 11 December 2020 at 00:51

Autor: Matt Haig
Izdavač: Mozaik knjiga d.o.o., 2019.
Prijevod: Mirjana Paić-Jurinić

Ovaj roman je za one koji nisu znali istinitu priču o Djedu Božićnjaku ili Djedu Mrazu te o tome kako je nastao Božić. Čarobnost ove knjige je na visokoj razini tako da si uzmete to u obzir pri odabiru za čitanje onima koji čvrsto stoje na zemlji. Napomena: mogli bi čitajući odlebdjeti s pozitivom i u teškim trenutcima. Dječak zvan Božić avanturistička je priča o snijegu, otmici, vilenjacima i što je najbitnije, o jedanaestogodišnjem dječaku koji vjeruje u nemoguće.

Ovaj je roman bio za mene! Ja nisam bila upućena u priču oko Djedice i Božića i drago mi je što mi je baš ovaj roman sve lijepo objasnio. A definitivno volim i čarobnost i kada nemogućnost postane mogućnost! Mene je knjiga osvojila i svima ću ju preporučati. I velikima i malima i za dar sebi, ali i za pod bor nekome koga želimo obradovati.

Matt Haig koji se inače bavi i puno ozbiljnijim temama u svojim romanima, uspio je i s ovim prvim i s drugim dijelom ("Djevojčica koja je spasila Božić" - klik na naslov vas vodi na recenziju) probuditi sve osjećaje koji su povezani uz Božić. Haig se sa svoje dvadesetčetiri godine našao na prekretnici o kojoj u svojoj knjizi "Zašto ostati živ" priča kako je prebrodio životnu krizu, pobijedio duševnu bolest koja ga je zamalo usmrtila i ponovno naučio živjeti. Vjerujem da mu je ovo teško iskustvo uvećalo svaku dozu magičnosti koju nam život nudi i onda ju uspio pretočiti u romane kojima je nada glavna okosnica.

Našem glavnom protagonistu Nikolasu, jedanaestogodišnjem dječaku, ne cvjetaju baš ruže u životu. Njegov težak život naučio ga je velikoj skromnosti koju je usvojio od svog oca pošto mu je on bio jedini uzor nakon što mu je majka umrla. Drvosječa dobrog srca s cjelodnevnim radnim vremenom nije uspijevao izvući kraj s krajem, ali novu priliku za dodatnu zaradu vidi kao dobro riješenje i odlazi na put ostavljajući sina sa svojom sestrom. Na žalost, tetka nije bila duša od žene, bila je skoro pa čisto zlo čije je ponašanje nagnalo dječaka u hladnoću i snijeg u potrazi za ocem.

Nije u ovoj čarobnoj priči sve bilo lijepo, sretno, šareno, ljubavno, toplo, veselo i raspjevano. U životu nikad ni nije... Ali ono što nama, dok čitamo, grije srce je i ono što je sam Nikolas naučio: "Nemogućnost je samo mogućnost koju još ne razumiješ!" Ono što je i sam spisatelj naučio na svom osobnom primjeru i nije odustao od svega već svjesno nadišao svoje probleme te svemu lošemu u inat nastavio još odlučnije. Ne možemo sjediti i čekati da se nešto promijeni jer na taj način rezultata neće biti.

Moramo se dignuti i krenuti, korak po korak, lagano, ali odlučno prema onome što želimo. Ništa nije savršeno, život nas oblikuje raznim događajima na koje onda mi odgovaramo svojim postupcima i razmišljanjima koji postaju ukupnost, postaju mi. Tko ćemo postati, na nama je samima. Hoćemo li biti prijatelji s mogućnostima i nadom ili njihovim suprotnostima sami biramo.

Dječji roman koji nas uči ili podsjeća na ono što je bitno u životu bez da se koriste ružičaste naočale je dobar putokaz koji bismo trebali češće koristiti. Čitajmo pozitivne i lijepe priče koje nam daju nadu kako ne bismo zaboravili što je u suštini bitno. U ovo doba korone koje se nastavilo i na najljepši mjesec u godini još i odlučnije moramo održati dobru volju i pokušati gledati pozitivno u predstojeće dane.

Želim vam svima sretan Božić, a vi si lijepo zaželite ono što smatrate da će pridonijeti lijepom osjećaju pa ako se to ne ostvari sami krenite do cilja.

"Znao je da svijet neće stati zbog strašnih stvari - čak i onih najstrašnijih. Život je išao dalje."