Recenzija knjige: Djevojčica koja je spasila Božić (Christmas #2)

Published on 2 December 2020 at 00:51

Autor: Matt Haig
Izdavač: Mozaik knjiga d.o.o., 2020.
Prijevod: Mirjana Jurić Pajić

"Badnjak je, a djevojčica Amelia Wishart zarobljena je u ubožnici gospodina Jezovitog te Božića možda neće ni biti. Magija je sve slabija. Da bi se Božić ove godine dogodio, Amelia mora biti pronađena. Uz pomoć vilenjaka, osam sobova, engleske kraljice i gospodina Charlesa Dickensa, potraga za Amelijom - i tajnom Božića - može početi." - ovo je otprilike tekst s poleđine knjige i dovoljno dobro kazuje sve što ćete pronaći, ali onako ugrubo. Ova knjiga je sve samo ne nešto takvo. Topla je, lijepa, prekrasno ilustrirana, pozitivna i što je najbitnije za bilo koje vrijeme, daje nadu!

Malo sam se zaletila s blagdanskom čarolijom, ali vjerujem da mi nitko neće zamjeriti što sam potražila magičnost ranije, u ovo ludo vrijeme. Kako smo krenuli s novim odredbama i ograničenjima, mislim da će mi trebati puno više, pogotovo u ovo, inače najljepše vrijeme koje nam stiže.

Morat ću nabaciti puno više i knjiga i filmova i serija s lijepim tematikama kako bih si što više uspjela približiti prosinac koji kod mene uvijek bude pun ljudi, gužve, ljubljenja i grljenja, smijanja, druženja i skoro svega što je trenutno na zabrani. Uglavnom, jako sam dobro krenula jer "Djevojčica" je bila pun pogodak.

Ova priča je u biti nastala nakon "Dječak zvan Božić" pa je svojevrsni nastavak iako je tematika ista - Božić ih veže, dok su u globalu potpuno drugačije priče. Provjerila sam ja i "Dječaka" (klik na naslov vas vodi na recenziju), ali vam tvrdim da je priča o djevojčici Ameliji ona koju ovih dana morate pronaći i pročitati! Naravno, ako volite ovu temu i vrstu romana koja je mene podsjetila na romane Davida Walliamsa ili klasik kao što je "Matilda" (klik na naslov vas vodi na recenziju).

Kako bi knjiga bila još i ljepša, osim divne naslovnice, ima prekrasne simpatične ilustracije koje prate cijelu priču i daju joj jedan poseban štih. Ako slučajno ne uspijete zamisliti protagoniste to će vam olakšati jer i ono što ste zamislili ne može biti slađe od onoga što je ilustrirano. Ovo je roman koji je lijep, kako iznutra, tako i izvana!

Kada božićna priča ima onu toplinu koja dočarava Božić i kada odgovara na pitanje: "Što je potrebno da bi se vjerovalo u magiju?" gdje nam onda daje i odgovor: "Tajna magija! Znate li u čemu leži? U nadi. U njoj leži tajna. Bez nade, magije ne bi bilo." - trebala bi se čitati u bilo koje doba godine. Nada nam je potrebna uvijek i svima, i velikim i malima, a ovaj roman je od onih koji će zadovoljiti sve navedene.

Podsjetit će nas da ne zaboravimo sanjati jer "U snovima je uvijek Božić", što se ne smije propustiti jer svi znamo što on predstavlja. Svatko ga od nas doživljava na svoj individualan način koji je najčešće pozitivan, koji onda nesvjesno širimo te naša osobna sreća postaje "zarazna". Divan je taj lanac koji se stvara oko najljepšeg blagdana u godini i podsjetilo me da ne smijemo dopustiti da nam ove godine to promakne.

Znam da neće biti kao prošlih godina, ali nada kako ipak možemo izvući najbolje od svega kod mene ne jenjava. Kako si napraviš, tako će ti i biti! Ja biram kao i uvijek svakodnevne lijepe sitnice, lijepu riječ, poljubac (možda jedan, ali će biti vrijedan!), zagrljaj, kolačići, kuhano vino, kićenje bora, lijepa muzika u pozadini, topla dekica i dobra knjiga... Sve je to velika magija!

"Htio joj je objasniti da magija ne može sve što od nje tražimo, a li da s njom život može biti mnogo sretniji."

Za one koji će možda na trenutak izgubiti ljepotu blagdana darujte im "Djevojčicu koja je spasila Božić" i problem je doslovno riješen! Amelija rješava stvar kako njima, tako i bilo kome ako se nađe ispod bora. Dva primjerka "Djevojčice" i jednog "Dječaka" ja pripremam za darivanje i sigurna sam da će i jedna velika cura i dvije male te jedan pravi dečko biti i više nego zadovoljni. Neka nam svima sitnice uljepšaju naredne dane i da se nikada ne zaustave već da se šire i rastu dok ne postanu prekrasna sjećanja koja će nam grijati dušu svaki put kada ih se sjetimo.

"Život je kao dimnjak - moraš ponekad proći kroz tamu da bi ugledala svjetlo."

"A put do povjerenja je istina."