Recenzija knjige: Dave Grohl – biografija: Nirvana, Foo Fighters i druge (ne)zgode

Published on 4 November 2019 at 17:06

Autor: Martin James
Izdavač: Rockmark d.o.o., 2019.
Prijevod: Stjepan Vrečko

David Eric Grohl američki je rock glazbenik i tekstopisac koji je ove godine napunio pedeset godina. Kada je imao šest, njegovi su se roditelji rastali pa je preselio i živio s majkom. Muzika mu je uvijek bila dio života te je s dvanaest godina dobio svoju prvu gitaru i to je bio početak onoga za što će on živjeti svaku sljedeću godinu. Svirao je u raznim grupama u srednjoj školi, te u međuvremenu zavolio i bubnjeve.

Sa sedamnaest godina je prošao audiciju i postao bubnjar grupe Scream. Više je volio hardcore muziku nego bilo kakvu vrstu školovanja pa se ispisao i četiri godine putovao s grupom. Roditelji su mu bili podrška za svaku njegovu odluku, pa tako i za prestanak školovanja. Vjerovali su u njega da će uspjeti baš onako kako je on to zamišljao.

Njegov band Scream se neočekivano raspao odlaskom basista, a David Grohl je dobio priliku svirati kao bubnjar grupe Nirvana koja je žarila i palila u svojem žanru do smrti njihovog frontmana, Kurta Cobaina. David ne odustaje već ide dalje osnivajući grupu Foo Fighters koja i danas aktivno radi i nastupa. Ovo je par poznatih činjenica, a za detalje čitajte i uživajte!

Ova knjiga je jedna od onih koje pokazuju kako treba vjerovati u sebe i u ono što u dubini sebe znamo da je naš poziv. David Grohl je realno gledajući „klasično“ uspio. Sve je išlo točno u smijeru kojem je on težio. Ponekad lažući kako bi dobio što je htio, sada je postalo samo simpatična anegdota: „Kada se Grohl počeo zbližavati sa Screamom, lagao im je o svojim godinama, rekavši da mu je dvadeset, a ne zapravo sedamnaest. Nedavno su ga i izbacili iz srednje škole zbog neizmjerne ljubavi prema punku i hardcoreu koja je vjerojatno na neki način bila štetna po njegovo školovanje. Bio je, sam će to reći 1992., tako napušen, da nisam imao pojma koji predmet učim.

Ne vjerujem da postoji osoba koja ne zna za punk rock grupu Foo Fighters. Možda nisu svi obožavatelji, ali su za njih sigurno čuli. Za njihov uspjeh od 1995. godine, „kriv“ je sada njihov glavni gitarist i pjevač, David Grohl živuća rock legenda. Pisao je pjesme za poznate glazbenike kao što su: Moby, Fatboy Slim i Prodigy. Festivali, prodani albumi u platinastoj nakladi, koncerti, Emmy nagrade njihova je sadašnjost s kojom uspješno usrećuju svoje obožavatelje diljem svijeta. Hrvatska (Pula) ih je ugostila ljetos i pružila publici energiju koja diže iz mrtvih.

Naravno da nije sve med i mlijeko. Osim podrške na cijelom ovom tridesetogodišnjem putu bilo je uspona i padova, a ova knjiga nas upoznaje i s tim dijelom. Ono što ova knjiga nudi zadovoljit će radoznalce poput mene, ljubitelje njihove glazbe, ali i glazbe općenito. Obožavatelji će vjerujem biti najzadovoljniji. Detalji koji su mi znali biti zamorni, podatci su za one kojima su osnove već poznate.

Mogla bih reći da je ovo jedna mala glazbena biblija rock glazbe koju treba čitati, pa čak samo za opću kulturu. Oni koji žele doznati više o glazbeniku privatno, ostat će uskraćeni kao i ja. U biografiji rado doznam i kako se netko nosi s problemima, neočekivanim situacijama, sreći, ljubavi, životnim stvarima što nas čini ljudima. Žao mi je što sam ovdje za to ostala uskraćena, jer ta energija koju David posjeduje, mora da je zanimljiva ludnica i iza svjetla reflektora.

„Grohl je obiteljski čovjek, bez obzira koliko definicija obitelji bila široka.