Recenzija knjige: Lov na zlotvora (Robert Hunter #10)

Published on 22 April 2020 at 18:26

Autor: Chris Carter
Izdavač: Leo-commerce d.o.o., 2019.
S engleskoga prevela: Dolores Jovanović

Deseti dio serijala s Robertom Hunterom. Prvi put da je jedan od dijelova nastavak nekog prethodnog. „Lov na zlotvora“ nastavlja se na šesti dio pod imenom Zlotvor. Kada su likovi i zaplet rađeni po istinitim događajima riječ "zlotvor" nije dovoljno teška, grozna, nevjerojatna, hladna ili šokantna. U ovom dijelu se sve to samo nastavlja. Lucien Folter svoj bijes nastavlja dijeliti sa sebi intelektualno vrlo sličnim, sa svojim prijateljem, detektivom Robertom Hunterom. Inteligentno, domišljato, krvavo i bezdušno, za žanr koji predstavlja, savršeno.

Svaki nastavak s detektivom Hunterom se realno može čitati bez obzira na sve ostale dijelove. U svakom dijelu Carter nas podsjeti na bitne detalje koji su potrebni za popratiti priču te se bez problema u nju možemo upustiti. Roberta je odgojio otac jer je majku izgubio još kao dijete. Škola mu je uvijek bila dosadna i nije predstavljala nikakv izazov. Njegova inteligencija mu je utabala put te je sa svojih petnaest godina maturirao s najvišim ocjenama. Kao posebno nadareni student primljen je na sveučilište Standford, vodeći fakultet psihologije u Americi.

Nije mu u životu sve bilo med i mlijeko. Zbog svog žgoljavog izgleda i cijele svoje čudne pojave nije privlačio pažnju cura, već nasilnika. Maltretiranje ga je natjeralo da se povuče u sebe i pobjegne među knjige, u svim mogućim žanrovima . „... knjige su mu davale neku vrstu magične moći. Knjige su postale njegovo utočište, njegovo sigurno mjesto... njegov štit protiv tuge koju nije uspijevao ni shvatiti ni kontrolirati. Promjena u životu nastala je kada je krenuo trenirati borilačke vještine i fizički dobivati na težini.

S nepunih dvadeset godina diplomirao je psihologiju, s dvadesetitri godine diplomirao je biopsihologiju i analizu kriminalnog ponašanja. To je bio početak njegove karijere. Zaposlio se u policiji, napredovao i postao najmlađi detektiv koji je dodijeljen Specijalnom odjelu za ubojstva. Unutar tog odjela razvila se posebna elitna jedinica za sva ubojstva počinjena s velikom brutalnošću i sadizmom (ultranasilnim zločinima). Robert Hunter je bio vođa te jedinice. Ma tko ga ne bi volio!?

Tako jednostavno pisano i objašnjeno da se čita kao kada gledamo neki dobar, napet film. Scene nam se odvijaju ispred očiju jedna za drugom, a listovi ispod prstiju (ili u mom slučaju ekrana) lete jer se ne može dočekati idući preokret. Pročitala sam sve za sada prevedene dijelove ovog serijala i svaki je ekstra napet, šokantan, realan, pa onda i težak. Nema ovdje pripovijedanja u rukavicama, sve je eksponirano i ogoljeno, tako da nije za svačiji ukus. Onima koji vole navedeno, ovaj serijal će biti melem na ranu s obzirom da na tržištu ima toliko loših trilera.

Robert Hunter, kao lik je inteligentno osvježenje, koji je i u ovom dijelu dobio sebi ravnopravnog suparnika. „Nisam siguran, ali mogu ti reći ovo – ono što Lucien naziva „igrom“, svi drugi nazivaju „sedam krugova pakla.“ Njihova nadmudrivanja i cijeli njihov komplicirani odnos proteže se kroz cijelu knjigu i čitatelje uvlači u njihov svijet. Zavrzlame, pripreme zločina smišljene u detalje, ali i prijateljstvo, ljubav, snalaženje, naklonost, obogaćuje cijelu priču.

Lucien Folter zna kako s Robertom Hunterom: „Kako ćeš ubiti nekoga, a da ga zapravo ne ubiješ? Lako je, Skakavče. Isprazniš mu dušu samo zato da bi je napunio bolom... oduzmeš mu ono što najviše voli.Ili barem tako misli.

Carter i ovaj put rastura! Triler, pravo značenje te riječi, možete pronaći u svakom od naslova serijala. Predlažem čitati redom i uživati u svakoj priči. Za info svima koji će potražiti naslove, ovo je redoslijed svih dijelova, kronološki:

0.5 – Lovac (može se pronaći u pdf obliku, kao uvod u cijelu priču)
1. – Ubojica Krucifiks
2. – Krvnik
3. – Noćni vrebač
4. – Kipar
5. – Jedan po jedan
6. – Zlotvor
7. – Ja sam smrt
8. – Pozivatelj
9. – Galerija mrtvih
10. – Lov na zlotvora

Divota je ta da je izašao i novi, jedanaesti nastavak - Written in Blood i jedva čekam njegov prijevod. Prevedni naslovi u mekom izdanju su trenutno na ekstra akciji i možete ih pronaći za 30,00 kn po naslovu, na stranicama nakladnika. Za sakupiti sve, sada je savršeno vrijeme. Ako netko zna svoj posao, onda je to Chris Carter!

„Pamtimo stvari na način na koji ih želimo pamtiti, bez obzira na ono što se stvarno dogodilo. Svi to radimo dovoljno često i na kraju stignemo do točke kad dobro i zlo gube svoje značenje, jer vjerujemo u ono što želimo vjerovati.