Recenzija knjige: Kirka

Published on 19 March 2020 at 21:43

Autor: Madeline Miller
Izdavač: Profil Knjiga d.o.o., 2019.
Prijevod: Patricija Horvat

Mislim da nitko ne zna što se skriva u nekom drugom.

Kirka, kći boga Sunca, na prvu obična i nimalo posebna ni čudesna. U društvu smrtnika slučajno doznaje da je i više nego posebna, čak toliko da njezina moć može prijetiti i Bogovima. To je bio dovoljan razlog da ju prognaju na pusti otok. Svoje vrijeme je kratila usavršavanjem svoje magije, pripitomljavanjem divljih životinja i upoznavanjem najslavnijih mitoloških likova koji su joj dolazili na kućni prag. Kako je upoznala Odiseja i ostale detalje o njezinom besmrtnom životu možete doznati između ovih divnih korica.

Čitajući najavu za knjigu i njezin sažetak, onaj tko voli mitologiju će sigurno htjeti zaroniti u ne toliko poznatu priču o Kirki. Čitajući i utiske onih koji su već pročitali ovu knjigu definitivno će vas potaknuti na čitanje, kao što je i mene. Ono što je također super u vezi Kirke je to da je najavljena i njezina skorašnja ekranizacija. HBO će snimiti seriju od osam epizoda po ovoj knjizi!

Ekipa producenata iza ovog uratka, Rick Jaffa i Amanda Silver je napravila i najnoviji film Mulan (2020), te rade na nastavcima Avatara koji nas očekuju 2021. i 2023. U samom startu sam sigurna da će ovo biti jedna od onih serija koje će se gledati i u njima uživati. Sama tema, život Kirke, je toliko osebujna i puna likova i njihovih dogodovština da će biti interesantna i onima koji nisu toliko okrenuti mitologiji.

Ono što i sama knjiga nudi je sve što u životu možete pomisliti, plus besmrtnost i čarobnjaštvo. Raznolikost likova i njihove interakcije, divna priroda, životinje, ljubav, obitelj, smrt, moralnost, navike, sreća dobro su upakirane i zanimljive pa tjeraju na čitanje.

Subjektivno gledano, uvod mi je bio jako dug. Na koricama knjige je napisano puno više nego što sam pročitala u prvih sto stranica. Čitajući sam zaključila da ovdje nemamo neko primjetno strukturno pripovijedanje. Cijela knjiga ima isti tempo, nema nekih pretjeranih iznenađenja pa mi se svela na Kirkino „ugošćavanje“ raznoraznih likova na otoku gdje je prognana.

Suho, hladno, dosadnjikavo i jednolično prepričavanje događaja uspjelo mi je ubiti svaku emociju te me ostavilo hladnom na cjelokupnu knjigu. Nisam se uspjela povezati s niti jednim likom, nije me bilo briga što će se ikome od njih desiti i samo sam čekala da dođem do kraja.

Stvarno sam se razočarala u način na koji je knjiga iznesena, ali nadam se da će serija uspjeti dočarati sve što roman nije. I ovaj put sam u manjini. Oni koji su pročitali Kirku i oduševili se, u puno su većem postotku od onih kojima je knjiga bezlična, kao i meni. Sugeriram vam da sami provjerite kako ćete ju doživjeti. Kako drugačije znati što nam je dobro, a što nije? Ako ništa, bit će odličan uvod i priprema za praćenje najavljene serije.

Smiona djela i smiono ponašanje nisu ista stvar.

Možete naučiti otrovnicu da vam jede iz ruke, ali joj ne možete oduzeti poriv da ugrize.

Strah od neuspjeha najveći je neprijatelj svake čarolije.