Recenzija duologije: Pax

Published on 7 January 2022 at 13:44

Autor: Sara Pennypacker
Izdavač: Lumen izdavaštvo d.o.o., 1. dio "Pax"
               Lumen izdavaštvo d.o.o., 2. dio "Pax - putovanje kući "
Prijevod: Ines Čulo (Pax #1) i Ana Briški Đurđevac (Pax #2)

Volim Paxa već duge četiri godine. Prije tri sam ga dobila na dar za rođendan od svojih dragih čitalica i jedna mi je od dražih priča na polici. Prijateljstvo dječaka Petera i lisice Paxa je posebno i kao takvo preporuka i za male, ali i za velike. Uz „Čudo“ rado bih ga uvrstila u obaveznu lektiru. Pax mi je otvorio čitateljsku godinu i mišljenja sam da je to bio dobar odabir. Kažu da će nam nova godina biti onakva kako smo ju započeli. Ja kažem: „Može!“

Zato što sam upravo gdje bih trebala biti, i radim upravo ono što bih trebala raditi. To je mir.“ (Pax #1)

Njegov nastavak „Pax - putovanje kući“ je stigao do mene još prošle godine pa sam odlučila ponoviti gradivo kako bih kvalitetno popratila priču. Njega sam posudila u bibliobusu GKR nakon što mi ga je Sandra preporučila istaknuvši da joj je i bolji od prethodnika. Nema bolje preporuke! I da, isto se i meni pokazalo.

Na knjiškoj stranici Goodreds u par sam rečenica popratila prvi dio ovako: „Jedna od onih priča s ljubimcem gdje nema mrtvih, starih, onemoćalih likova... Priča koja je vođena ljubavlju, upornosti, odrastanjem... Pametna od početka do kraja! Jedna od onih koje treba imati na polici i čitati djeci, dati djeci da čitaju, a bome neka čitaju i odrasli. Ima svega za naučiti, razmisliti, promisliti, dokučiti i pametno zaključiti.“ Stvarno nemam što dodati...

Misliš li da je itko ikada u povijesti svijeta krenuo u rat za krivu stranu? (Pax #1)

„Pax - putovanje kući“ je dostojan nastavak divne priče. Ovo je primjer one situacije gdje je nastavak čak i bolji od prvog dijela, a bila sam sigurna da je priča završila i da ne može bolje. Drago mi je da me je spisateljica razuvjerila uvrstivši dodatne sporedne likove uz koje je Pax rastao i odrastao, kao i njegov dječak. Život im se desio i, dajući sve od sebe, dobro su se snašli.

Toplina se nastavila i u drugom dijelu, ljubav je na svakoj stranici, iščekivanje i napetost gdje će i što će sljedeće zaokupiti drage nam likove, jednostavnošću pripovijedanja dovela je da se brzo prolazi kroz knjigu. Lijepa je ovo, pametna priča za koju od mene imate preporuke da čitate vi veliki, ali i vaši manji, čitajte i najmanjima i svi skupa uživajte u dobrom društvu!

A sada zamislite da bacim ovaj vrč u zid. Time bih pokazala mnogo snage. Ali svatko može nešto slomiti. Snaga koju ja cijenim snaga je stvaranja.“ (Pax #2)