Recenzija knjige: Skandar i fantomski jahač (Skandar #2)

Published on 9 August 2023 at 16:14

Autor: A.F. Steadman
Izdavač: Mozaik knjiga d.o.o., 2023.
Prijevod: Petra Mrduljaš

Obožavam kada je drugi dio serijala savršen nastavak, a ne onaj dio koji se morao tu naći samo kao rastegnuta dosada koja nas mora dovesti do trećeg napetog dijela. Ovaj je savršen u svakom pogledu, kakav je bio i njegov prethodnik, baš onako kako bi nastavak trebao biti.

Napetiji, s više novih tajni i s otkrivanjem starih, gdje je povezivanje priča koje su ostale nedorečene s likovima i njihovim porijeklom puno jasnije, gdje su likovi bivali zreliji, ali i dalje djeca željna svega što im njihovi suđeni jednorozi mogu pružiti. Ma ludnica!

Opet sam uživala u duhovitim dosjetkama razumljivim samo Bobby, ali meni uvijek simpatičnim i smiješnim: „Zabavit ću se bolje nego mušica u lunaparku.“ I jako mi je drago da nije izgubila tu svoju crtu već ju je autorica nastavila i dalje graditi s tom njezinom šašavom osobnošću.

Ne želim previše govoriti o radnji, ako nekoga zanima uvijek se ista može pronaći na poleđini romana, na internet stranici nakladnika ili knjižara, jer se na taj način otkrivaju dijelovi prvog dijela „Skandar i krađa jednoroga“, a to ne želim. Ni sama ne volim znati više od ideje prije nego krenem čitati roman pa bi mi ovaj tekst bio previše i ostala bih razočarana. Cilj mi je ovdje pokušati dočarati oduševljenje cijelom pričom bez da ju kao takvu spominjem i nadam se da ću uspjeti u nakani.

Razvoj svake od bitnih osoba koje okružuju Skandara pa i njega samog, lijepo se moglo primijetiti zrelijim razmišljanjem, dok se nije mijenjala njihova srž, bunt, neodlučnost ili bilo koji dio osobnosti koji ih krasi od početka. Iako su se svi nadali kako će im druga godina školovanja na Otoku biti jednostavnija i bezbrižnija pošto su oni sada stariji, pametniji i iskusniji, ništa nije išlo u njihovu korist. Četvorka koja je zajedno od samog početka (Flo, Bobby, Mitchell i Skandar) morat će se potruditi održati prijateljstvo i privrženost jer s godinama samo dolaze dodatni problemi i poteškoće.

Autoričin stil je bogat, detaljan, ali nam na jako zanimljiv način pripovijeda napetu priču koju će zavoljeti i oni čije godine nisu navedene kao ciljana skupina. Ja sam savršen primjer! Ako ste ljubitelj priče o najpoznatijem čarobnjaku na svijetu, također bih preporučila i Skandara gdje će se primijetiti neke nijanse sličnosti u početku prvog dijela, ali će se s nastavkom zrelo odvojiti i ići svojim putem oduševljavajući čitatelja sa svakom novom dogodovštinom.

Ovdje imamo opake jednoroge, natjecanja u jahanju istih dok se vitlajući svoj znamen pokušavaju održati na sedlu i ne biti oboreni tuđom magijom. Savršen pejzaž u koji je smještena cijela priča, prekrasne kućice u kojima jahači žive možete zamisliti i odmah poželjeti naći se s njima u mrežama za spavanje.

Raznolikost jednoroga koje nam autorica nudi u ovoj priči čini se beskonačan, kako od boja, mogućnosti izvođenja magija, njihovih temperamenata, preko imena, snage, individualnosti... Mašta je ovdje nevjerojatna, a nije sama sebi cilj.

Povijest Jahača i njihovih jednoroga iz davnina vuče sa sobom razne tajne i spletke koje se provlače kroz prva dva dijela vrlo suptilno, s doziranim informacijama kako bismo htjeli čitati još i doznati više. Nema ovdje savršenosti, svi griješe, svi se trude biti bolji i dati sve od sebe kako bi pomogli na višoj razini. Ima i sebičnosti, laži i podmetanja kako bi se, kao i u svakoj priči, razotkrilo puno više nego što se u početku mislilo da će izaći na vidjelo.

Pogreške su neizbježne; možemo se samo nadati da ćemo svaki put nakon što pogriješimo postati mrvicu bolji ljudi.

Raznolikost likova sam najčešće prepoznavala po onome što su i na koji način govorili. Bobby se ipak najviše isticala jer je toliko specifična sa svojim viđenjima svijeta pa me uvijek i nasmije i svojim ironičnim pogledom na stvari: „Stvarno mrzim zagonetke. Zašto bi itko dodatno komplicirao život?

Skandar i njegov svijet nam donosi puno više od priče za djecu i sigurna sam da će biti savršen odmor od svakodnevnih problema bez obzira volite li žanr ili spadate li u dobnu skupinu kojoj je isti namijenjen. Ovo je jedna od onih priča uz koje smo kao mali uspijevali otići daleko kada smo morali ostajati u četiri zida. Savršen bijeg od stvarnosti dovoljno kompleksan za zadovoljiti i obožavatelje žanra.

Zavoljet ćete sve redom sakriveno između ovih divnih korica i jedva čekati nastavak priče, što mi daje osjećaj zadovoljstva jer znam da nas Mozaik neće tjerati dugo čekati.

Ne primjećujemo nesavršenosti u onima koje volimo.