Recenzija knjiga: Leteći Lovro - Najbolji rođendanski bicikl, Velika biciklistička utrka i Utrka u gradskom parku

Published on 8 September 2021 at 17:15

Autor: Chris Hoy
Izdavač: Egmont d.o.o., 2021.
Prijevod sva tri naslova: Mirjana Paić - Jurinić

Lovro Horvat je sasvim običan dječak koji sanja o tome da postane najbolji biciklist na svijetu. Dar koji je htio za svoj nadolazeći rođendan bila je Munja, najnoviji trkaći bicikl. No, kako to obično biva, za rođendan je dobio stari hrđavi bicikl, koji su si, za razliku od Munje, njegova mama i djed mogli priuštiti.

Koliko god se trudio vježbati i biti brži, Lovri to nije uspijevalo, a htio se prijaviti na natjecanje i naravno pobijediti. Jednog dana mu se učinilo da je konačno dovoljno brz, a onda se dogodilo nešto neobično. Lovro je okrenuo pedale unatrag tri puta i bicikl je poletio! Sletjevši, nije prepoznao park na čijoj je stazi do malo prije vrtio pedale. Shvatio je da se nalazi u nekom sasvim drugom svijetu…

O kratkom sadržaju je dovoljno, bez obzira što ću se osvrnuti na prva tri prevedena dijela, a ne samo na prvi. Ipak, red je da sami doznate više o Lovrinim dogodovštinama i sami zamislite realni i čarobni svijet ispričan u ove tri povezane priče.

Volim dječje knjige jer su obično opuštajuće i slatke, pametne i kratke, savršene za presjeći niz teških knjiga koje sam čitala. Volim Davida Walliamsa, a posebno njegov roman „Mali milijarder“ koji su mi ove godine na vrhu žanra. Kod Lovre sam prepoznala taj jedan čarobni dio koji nam donosi kao i Walliams u svojim dječjim romanima pa me to ponukalo da zavirim u ove lijepe korice. Drago mi je što jesam jer sada mogu preporučiti sva tri dijela desetogodišnjacima, tj. njihovim roditeljima.

Nakon što sam pročitala prvi dio, „Najbolji rođendanski bicikl“ ostala sam „praznih ruku“. Odlično je priča krenula, ali je tako brzo završila. Nije to ni toliki problem da je radnja dala dovoljno za završetak. Pošto me zainteresirala Lovrina priča i priča njegovih prijatelja i obitelji potražila sam nastavak jer pisati i ocijeniti samo prvi dio ne bi bilo pošteno. No, to je moje mišljenje. Vi ćete vidjeti za sebe i za svoje „desetogodišnjake“, ali vjerujte mi da će priča biti potpunija, jasnija i zanimljivija s nastavkom –„Velika biciklistička utrka“.

S obzirom da sam znala da imamo tri prevedena naslova ovog serijala, najpametnije je bilo pročitati sva tri. Zar ne? Pa mogu reći da je tako! Priča u kojoj imamo sve bitno što želimo svojoj mladeži prenijeti, a da nije doslovno, ima odličan tijek koji u svom čarobnom dijelu razbija ozbiljnost i odvodi nas u svijet mašte.

Lovrin život nije posut ružama, ali uz sebe ima mamu, djeda i psa Čupka koji su mu velika podrška, a s njime čine savršeno jedinstvenu malu obitelj. Tu je i najbolja prijateljica Margareta, prava vrckava, pametna iskrica. Bez zlobnika priča ne bi imala smisla, tako da je i takva ekipa ovdje koja onda uz obične dnevne zavrzlame ukazuje na uspone i padove, koji su normalni dio života.

Nitko se ne rađa kao pobjednik ili gubitnik.

Ništa nije savršeno, često se moramo potruditi, ponekad se moramo osloniti ne samo na svoje bližnje već i na susjede, na cijelu zajednicu. Ponekad ćemo pobijediti, a nekada ćemo dati sve od sebe i na taj ćemo način biti kao okrunjeni zlatom iako je medalja kao takva, izostala.

Na stilski simpatičan, vrlo realan, lijep i maštovit način iz pera olimpijskog biciklističkog prvaka Chrisa Hoya i nagrađivane spisateljice Joanne Nadin, knjige su nadopunjene ilustracijama Clare Elsom koje savršeno prate cijelu priču. Lijepo je ovo uokvirena pustolovina koja od mene ima preporuku jer poruke koje „skriva“ prepoznat će, a dobro će doći i onima za čiji je uzrast ova saga i pisana. Čitajte i vozite se kroz život, učeći na svakom koraku.