Recenzija knjige: Unutarnje inženjerstvo - Vodič za radost jednog jogija

Published on 27 February 2020 at 12:23

Autor: Sadhguru
Izdavač: Planetopija d.o.o., 2019.
Prijevod s engleskog: Vinko Zgaga

Sadhguru je mistik, učitelj, humanitarac i aktivist, pravog imena Jaggi Vasudev. On je moderni ili suvremeni jogi koji je doživio prosvjetljenje te je život posvetio kako bi svoje znanje prenio milijunima koji žele učiti. Osnivatelj je neprofitne organizacije „Isha“ koja diljem svijeta nudi programe joge i podučava jogijsku filozofiju.

Svoje znanje dijeli i u ovoj knjizi koja je podijeljena na dva dijela. Prvi dio, rekla bih više kao uvod u meditaciju, prehranu, jogu, kako bi drugi dio bio više praktični. Prvi dio vrvi raznoraznim pravim pričama iz života kako bi nam što jednostavnije dočarao ono što nam želi prenijeti. „Moj je cilj ovom knjigom pomoći vam da radost učinite svojim stalnim suputnikom. Kako biste to postigli, ova vam knjiga ne nudi propovijed, nego znanost; ne učenje, nego tehnologiju; ne počela, nego put.

Prepoznala sam teme o kojima govori jer sam se s njima već susretala u knjigama poznatih autora kao što su: Louise L. Hay, Joe Dispenza, Thich Nhat Hanh, Ichiro Kishimi, Fumitake Koga, Viktor E. Frankl, Rhonda Byrne, Neale Donald Walsch. Svi oni, iako različiti, govore vrlo slično o nekim temama. Sadašnji trenutak, zahvalnost, zadovoljstvo, mijenjanje uvjerenja koja nam ne daju pozitivan ishod; sve su to isti principi za bolji i sretniji život.

Gdje se nalaze naši problemi Sadhguru objašnjava: „Stres proizlazi iz određene razine unutarnjeg trenja. Unutarnji mehanizam lako se može podmazati uz malo unutarnjeg rada i svijesti. Zato je upravo vaša nemogućnost da kontrolirate vlastiti sustav uzrok vašeg stresa. Na nekoj razini ne znate se nositi s vlastitim tijelom, umom i emocijama; to je vaš problem.

Pozitivno je znati da se svako rješenje nalazi u nama samima: „Patnja koja dolazi izvana minimalna je; sve ostalo je iz kućne radinosti!“ No kako si pomoći i izbjeći stres, patnju, strah, nesigurnost, nije baš jedostavna jednadžba.

U drugom dijelu knjige kreće praktični dio s kojim se nisam uspjela posložiti. Nisam si uspjela guruovo znanje dovoljno približiti kako bih uspjela išta od navedenog isprakticirati. Ta situacija mi govori o tome kako nemam dovoljno znanja za ono što se traži ili je stvarno baš na nekom drugom, višem nivou koji će moći popratiti dugogodišnji jogisti.

Laik sam u cijelom tom svijetu duhovnosti, no volim promišljati o životu i rado razmatram tuđa mišljenja onih koji žive onako kako „propovijedaju“. Ne odustajem lako, tako da neću odustati od guruovog znanja i rado ću pokušavati doseći zadovoljstvo i sreću u svojem životu iz dana u dan uz njegova učenja. Isto preporučam i vama. Čitajte i učite!

Sadhguruu skidam kapu na cijelom njegovom životu. Trebalo bi nam više ljudi poput njega u svijetu koji će voljeti život i natjerati ostale da se otvore ka pozitivnim promjenama. Svi smo mi skup događaja koji nas često vodi krivim putem. „Kad prikupite veliku količinu dojmova, oni se polako oblikuju u sklonosti te se počinjete ponašati kao automatizirana igračka, rob vlastitih obrazaca, marioneta vlastite prošlosti.“ Definitivno nam treba promjena ponašanja i razmišljanja od malih nogu kako bi nam se duhovnost u starijim godinama podrazumijevala.