Recenzija knjige: Lastavičja kula (Šesti dio sage o Vješcu)

Published on 5 October 2020 at 02:53

Autor: Andrzej Sapkowski
Izdavač: Egmont d.o.o., 2020.
Prijevod: Mladen Martić

Ova epska fantastična saga stigla je do šestog dijela i prati vješca Geralta i njegove kompanjone u nastojanjima da svijetu donesu pravdu i mir te da on ispuni vlastitu sudbinu. Istovremeno, u svijetu i dalje žesti rat, a dijete sudbine, princeza Cirilla, ozlijeđena je i nestala. Geralt neće odustati dok ne pronađe djevojku, no vodi utrku s okrutnim plaćenicima cara tame koji su joj za petama. Pitanje vremena je tko će ju pronaći prvi, a djevojci nije preostalo ništa drugo, nego da bježi i pokuša ostati živa.

Ajme meni koja ludnica! Sve se već toliko zahuktalo, vrije i samo što nije eksplodiralo! Dakle; što se, gdje, koliko, s kime, kada, zašto, tko ovdje našao, ne vjerujem da bih ni mogla prepričati, a da bude 100% točno. U tome me malo zeznuo i način pripovijedanja, jer nam svoje dogodovštine pričaju glavni likovi osobno, kao i neki sporedni i vraćaju se u blisku prošlost nadopunjujući priču daljom prošlosti, sadašnjosti i budućim planovima. No svidjelo mi se to! Stvarno me natjeralo da uključim moždane vijuge i da stvarno popratim radnju, onako „za pravo“, kao da sam jedan od likova.

Razmišljala sam što bih mogla reći o radnji, ali što god da napišem bit će previše informacija onima koji nisu čitali prijašnje dijelove. I zato mislim da je prvi odlomak teksta i više nego dovoljan. Za one koji žele ukratko o svakom dijelu serijala i mali subjektivni uvid u iste, evo popisa svih dijelova kronološki pa klikom na naslov otvorite što vas interesira: 1. Posljednja želja, 2. Mač sudbine, 3. Vilenjačka krv, 4. Vrijeme prezira. 5. Vatreno krštenje.

I ovaj je dio zabavan, napet, pun akcije kao i svi prijašnji, ali primijetila sam da mi nedostaju Geraltove zadaće, one osnovne. On je vještac, lovac na razna čudovišta i spodobe koje teroriziraju svijet. Zbog čitave zbrke u svijetu, zbog praćenja svoje sudbine taj je dio u ovom romanu izostao. Razumijem razlog, ali meni osobno je nedostajalo pokoje novo čudovište s kojim se mora suočiti i naravno pobijediti ga.

Stilski je Sapkowski ostao sebi vjeran i svako toliko savršeno opiše gdje se glavni likovi nalaze i na taj način nadopuni već nevjerojatnu atmosferu: „Magla koja je pokrivala Myrkvidsku šumu bila je gusta i imala je nepravilan oblik koji je u misli prizivao gomilu tučena vrhnja nabacanog na tortu rukama kuharice kojoj nisu sve na broju.“ Tako me lako nasmije pošto sam si uspjela dočarati opisano bez ikakvog problema.

Glavni likovi su i dalje tu, svaki sa svojim brigama koje dijele s ponekim novim slučajnim suputnicima, njima savršeno pristalim genijalcima. Posebnosti im ne manjka, kao ni britke komunikacije sa životno bitnim zaključcima: „- A što se pak tiče žurbe, dodao je filozofski, - dojam da vrijeme užasno juri obično predstavlja znak uzbune koji nam nalaže da usporimo tempo, da djelujemo polagano i uz odgovarajuće promišljanje.

Čitajući serijal, svaki mi je dio sve više „filmskiji“, opisane scene su sve življe i stvarno se radujem drugoj sezoni Vješca da vidim kako se tamo sve razvija. Iako, moram priznati da bih Geraltovu priču rado vidjela kao trilogiju, filmsku trilogiju. Tri jaka filma koja bi sa svojom pričom mogla ići pod ruku i s Gospodarom prstenova i Hobitom, pogotovo ako bi se režiserske palice uhvatio netko dorastao zadatku.

Priča je odlična, likovi su simpatični i vrlo ljubopitljivi, svijet je drugačiji i u tu ruku vrlo zanimljiv te je sve skupa vrlo zahvalno za postati blockbuster. No, dosta mojih maštanja. Ja ću se strpiti dok nam ne izađe novi dio u obliku knjige, a vama preporučam da čitate, sve lijepo redom, a onda i pogledate prvu sezonu pa dok čekate izlazak duge odigrate i igricu za koju sam čula da je ekstra. Jesen je tu, doba dekica, ostajanja kući (korona) i nabrojano će biti dobro utrošeno vrijeme.