Recenzija knjiga: Dječak koji je uzgajao zmajeve, Dječak koji je živio sa zmajevima i Dječak koji je letio sa zmajevima

Published on 15 October 2021 at 14:02

Autor: Andy Shepherd
Izdavač: Egmont d.o.o., 2021.
Prijevod sva tri naslova: Mirna Čubranić

Kako desetogodišnji dječak Tomas, glavni lik romana, na samom uvodu kaže: „Mi uzgajamo zmajeve. Samo da znate, njih je mnogo, mnogo teže uzgojiti nego krastavce!“, neće ova pustolovina biti med i mlijeko... A ne, ne! Bit će to jako zabavna, napeta, simpatična, duhovita, vrckava priča koja će se dotaknuti, osim genijalnih zmajeva, i odnosa među prijateljima, odnosa u obitelji i društvu. Priče su ovo kakve bi sve ovakve vrste priča trebale biti!

Čim sam u naslovu vidjela da se spominju zmajevi, odmah me podsjetilo na divne crtiće „How to Train Your Dragon“ (2010), „How to Train Your Dragon 2“ (2014) i „How to Train Your Dragon: The Hidden World“ (2019). Divni crtići koje uvijek svima preporučim ako vole gledati nešto što „nije“ za njihovu dob, a žele se zabaviti, ali da im u srcu ostane onaj ugodan osjećaj topline i ljubavi. „Uvijek ima vremena da zastaneš i pomirišeš ruže.

Ja sam od onih kojima malo dijete još uvijek živi unutar njih i jako se raduje onim stvarima koje se preporučuju djeci. Zamislite djevojčicu, ravnih šiškica kako sjedi na podu i razdragano plješće rukicama s ogromnim osmijehom na licu. Tako se ja nekako osjećam svaki put kada krenem u neku od pustolovina za te godine. Iz tog razloga sam čitala i „Letećeg Lovru“, i „Matildu“, „Malog milijardera“, razne „5 minutne šaljive priče“, „Dječaka u haljni“, „Dječaka zvanog Božić“, „Djevojčicu koja je spasila Božić“, i puno drugih. Jer sreća i ljubav je to!

Tomas i njegove priče su se jako lijepo uvrstile u gore navedene naslove. Uživala sam od prve rečenice! Doslovno! Svaki sporedni lik je svoj, možemo ga zamisliti i odlično se nadopunjuje s Tomasom. Njegova sestrica Lolly je kao jedna tasmanijska neman u balerinskoj tutici pustošila sve oko sebe i na taj mi način uvijek stavljala osmijeh na lice. Iako je takav zadatak bio namijenjen za zmajeve, ona im se dobro približila u toj ulozi.

Zmajevi i njihove boje, njihove osobnosti i čarobnosti smo mogli zamisliti sa svakim opisom. Kao da mi je crtić bio ispred očiju. Predivne boje! Naravno da su romani upotpunjeni unikatno vrckavo-simpatičnim ilustracijama koje je osmislila Sara Ogilvie, nagrađivana slikarica i ilustratorica. Da to nije toliko lijepo, rekla bih da mi fale boje na stranicama, ali imala sam ih pred očima kada se o njima pisalo pa nije smetalo.

Naučili smo u ova tri romana puno, a zabavili se još i više. Koliko god da je ovo jedna divna razbibriga, daje nam na vrlo suptilan i lijep način razne životne istine s kojima se svi mi suočavamo na dnevnoj bazi. „Ponekad se protiv vatre jednostavno moraš boriti ljubaznošću.“ Upoznali smo i ljubav, odgovornost, snagu prijateljstva, ali prepoznali i ljudske nesavršenosti od kojih smo naučili da su česte, no svakako ispravljive. Nada nam je ovdje bila društvo i toplina nas je pratila na svakoj stranici.

Moram priznati da sam se u više navrata slatko nasmijala na određene primjedbe i konstatacije likova. Maštovito i slikovito, i meni vrlo duhovito: „Ništa nisam čuo, ali tata ima uši kao dugouha lisica. Budući da se bavi glazbom, očito je senzibiliziran. Mogao je čuti prdac mrava u susjedovom vrtu kroz duplo staklo.

Nema mi druge nego od srca preporučiti svaki od ovih romana koji se mogu i zasebno čitati; Tomas nas podsjeti na određene dijelove ako smo ih slučajno zaboravili, ili se s njima možda nismo ni susreli, tako da koji god naslov da uzmete nećete pogriješiti. No, ja ipak preporučam čitati redom jer su super! Savršeno štivo za velike i njihove male kojima će odgovarati odmor od teških tema, a opet, neće biti previše banalno i naivno. Kupite ova tri romana i darujte ih svojim desetogodišnjacima. Neka im to bude dar ispod bora ove godine, a neće zaostati ni kao dar za rođendan. Ja već imam plan ispod kojeg će se bora ugodno smjestiti...

Ugodno me iznenadila i otvorenost spisateljice koja mi se nakon što sam na Instagramu objavila da čitam njezine romane, kratko javila u inbox. Zahvalila se na čitanju i dijeljenju i bila razdragana pošto mi se pročitano sviđa. Otkrila mi je kako ni sama ne može vjerovati da su priče koje je smišljala za svoje sinove dosegle da se čitaju po cijelom svijetu. Plan je bio da bude trilogija, ali joj je nakladnik sugerirao i daljnje pisanje s obzirom na dobar prijem, što je ona prihvatila jer je uvidjela da se u njoj skriva još priča.

Čitajte i uživajte u ovim lijepim i pametnim dogodovštinama dok čekamo da se prevedu još dva napisana nastavka. Jer, duboko se nadam da su u planu nakladniku nastaviti cijelu ovu priču. Ja sam prva koja ih nabavljam čim izađu!

Ponekad nešto znate u srcu prije nego što je vaša glava spremna to čuti.

Kad nekog voliš, moraš ga voljeti dovoljno da ga pustiš da ode. Čak i ako je za tebe to najteže.